Avatar billede lassehalkjaer Nybegynder
06. september 2009 - 15:08 Der er 3 kommentarer

Ny skærm og grafik kort hjælp

Hej allesammen.

Jeg har et problem, jeg har lige købt ny 24" skærm og grafik kort.. jeg har installeret driveren, men min hurtig start ikoner som er nede ved siden af start de er sån grumset / pixel agtige + at bogstaverene på skrivebordet (fx skraldespand) de er meget kantede og tynde.

Jeg har prøvet at sætte skærm opløsningen op og ned, og ingen af de ting har hjulpet.

hvad kan jeg gøre ?

på forhånd tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. september 2009 - 17:18 #1
Skærmkortet skal køre med den opløsning, som skærmen har, ellers bliver det grumser p.g.a. interpolering.

Hvilken skærm er det du har ?
Avatar billede lassehalkjaer Nybegynder
06. september 2009 - 17:37 #2
det en BenQ G2420HD series LCD monitor
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. september 2009 - 01:09 #3
Det er jo en fuld HD skærm, og bør køres i 1920x1080 opløsning for det bedste resultat.

Spørgsmålet er så om dit grafikkort kan håndtere denne opløsning.