Avatar billede bas Forsker
04. september 2009 - 08:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Autotekst i Word 2003

Hej

Jeg har en bruger der i Word 2003 mangler autoteksterne under Indsæt > Autotekst.

Her mangler han alt det med Attentionlinje, Emnelinje, Oplysninger om brevtype osv. De vises simpelthen ikke hos ham.

Hvordan slår man disse ting til?

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
04. september 2009 - 08:51 #1
Hej Martin

Klik på fanen Fonktioner - tilpads ( fanen kommandoer ) - arranger kommandoerne, og så kan du i menulinje vise indsæt | autotekst. og redigere fanen derinde.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. september 2009 - 10:10 #2
Hvis menuen Autotekst er der men problemet er, at den ikke indeholder nogen autotekster, skyldes det sandsynligvis, at den pågældende bruger har en Normal.dot, som ikke er OK. Problemet kan f.eks. opstå, hvis man selv laver en Normal.dot (ved at oprette et dokument og gemme som Normal.dot). Det er nemlig kun Word selv, der kan lave en Normal.dot, mens en bruger kan lave alle andre skabeloner.

Derfor: Hvis problemet er, at menuen findes, men listen er tom, så find Normal.dot på brugerens PC (stien findes under Funktioner > Indstillinger > Filplaceringer > Brugerskabeloner). Luk Word. Find Normal.dot i Stifinder og omdøb den til f.eks. NormalOLD.dot. Start så Word og tjek, om autoteksterne er dukket op.

Hvis det nu virker, og hvis brugeren selv har oprettet autotekster og evt. makroer i den gamle Normal.dot, kan disse kopieres til den nye Normal.dot via Funktioner > Indstillinger > Assistent.
Avatar billede bas Forsker
30. oktober 2009 - 18:49 #3
Hej

Jeg beklager, at jeg ikke har fået fulgt op på denne sag endnu.
Jeg tror vi skal prøve det med at omdøbe Normal.dot og se, om det ændre noget.

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
24. januar 2010 - 11:19 #4
Jeg vil til at lukke spørgsmålet.
Jeg har ikke fået tingene testet, og tror ikke lige jeg får det gjort.

lene-fredborg, vil du poste et svar for points?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. januar 2010 - 12:03 #5
Kommer her. Det tager ikke lang tid at prøve af, om det virker, så jeg håber, du finder tid til det. Det er ikke godt, hvis en bruger har en Normal.dot, der ikke er OK ;-)