Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
01. september 2009 - 18:08 Der er 1 løsning

Valideringskontroller virker pludselig ikke mere

Jeg har en form med flere felter, der kræver indtastning af data eller kræver en bestemt type data. Nederst er der en gem-knap. Jeg har brugt VS2005's valideringskontroller og det har hidtil fungeret upåklageligt, at når man trykker på gem-knappen, så udføres koden i gem-knappen ikke, hvis ikke formen har valide data.

Af en eller anden grund er der sket følgende ændring: hvis der mangler data på formen, så gives som hidtil besked om dette, men SAMTIDIG begynder programmet at udføre koden i gem-knappen og det fører selvfølgelig til fejl, da denne kode forudsætter at formen har valide data. Hvad kan der være sket? Knappen har som hidtil CausesValidation sat til True.

Hvis jeg som første linie i gem-knappen udskriver værdien af Page.IsValid, så er den false, så programmet ved godt, at den er gal. Jeg har nu sat denne test ind øverst og kalder Exit Sub, hvis den er false, men det synes jeg er en lappeløsning.

Har I et bud på, hvorfor programmet går i gang med gem-knapkode, før formen har alle krævede data?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. september 2010 - 12:04 #1
Har ikke problemet mere, så derfor lukkes spørgsmålet.