Avatar billede mthrlella Nybegynder
28. august 2009 - 14:00 Der er 15 kommentarer

jeg retter henv.

jeg retter en appel til brugere af internettet da jeg igennem meget længe har været udsat for et utroligt sygt menneske der finder en fornøjelse i at ødelægge og som åbenbart har den fornødne adgang til remedier der gør at han/de kan gå på min computer og derved gøre min hverdag til et helvede om  der skulle være nogle der har prøvet noget lignende venligst lad mig det vide da et sådant menneske burde anbringes på en institution og ikke færdes frit
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 14:09 #1
Har du overvejet at udskifte alle dine passwords og få dig en god firewall?

Selvfølgelig er intet 100% sikkert, men en person der kan omgå god hjemmesikkerhed, ville ikke spilde sin tid på dig - han ville tjene formuer som professionel hacker.
Avatar billede mthrlella Nybegynder
28. august 2009 - 14:24 #2
det ville det menneske uden tvivl om så man antager at dette menneske ligger inde med dine kontonumre hvad skal man så stille op men tak for en saglig tilbagemelding
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 14:28 #3
Hvis du tror (eller bare mistænker) at personen har dine kontonumre, så ring til banken i en fart og få dem lukket.
Derefter få en firewall, kør en grundig virusscanning og udskift alle passwords.

Eller gør det i omvendt rækkefølge. Hvis du skaffer en firewall hurtigt, og ser personen forsøge at bryde ind, kan du sende din trafik-log til politiet og få ham arresteret.
Avatar billede mthrlella Nybegynder
28. august 2009 - 14:38 #4
til wiperine uanset hvor velmendende disse kommentarer er så skal jeg oplyse at jeg har været i kontakt med samtlige instanser i dette samfund jeg ligger inde med skrivelser fra justitsministeriet der forunderligt nok oplyser mig at yderligere henvendelser ikke vil blive besvaret jeg har rettet henvendelser disse steder nman i given situation retter henvendelse dog uden at nogen overhovedet reagerer jeg blev foreslået på tidligere bopæl at man gik ud og lavede en måling for derved muligvis at lokalisere dette meget syge individ problemet er at der er ingen der foretager sig nogen ting ( men endnu engang tak for et sagligt indlæg
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 14:41 #5
Det lyder da meget underligt. Men om ikke andet, hvis du ikke kan få ham arresteret, kan du stadig forhindre ham i at komme ind på din computer. Det må vel være det vigtigste.
Avatar billede mthrlella Nybegynder
28. august 2009 - 14:51 #6
det er jo netop pointen i dette at finde ud af hvordan man forhindrer et så sygt menneske i at tilegne sig adgang (ikke sandt)
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 14:57 #7
Sikkert. Og der er svaret: få en god firewall, kør en virus- og malwarescan, udskift alle passwords.
Avatar billede mthrlella Nybegynder
28. august 2009 - 15:11 #8
i got all that protection on my computer dont you think i have done these things
28. august 2009 - 16:24 #9
Du har ikke skrevet en dyt om hvilket system du bruger:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilket sikkerhedsprogram(mer)?

Ref.: #8 - Det tror jeg ikke på - derfor ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede mthrlella Nybegynder
28. august 2009 - 16:34 #10
det lød ganske udmærket og meget sagligt jeg kan i den forbindelse oplyse at jeg havde et problem der krævede virus scanning og gik
på tdc hvor jeg fandt mig et program kaldet bullguard hvilket varmt kan anbefales da det for det første er gratis de første to maaneder men der foruden har jeg mit avg installeret og fra alle jeg kender burde det være rigeligt
dette problem er af en anden karakter og kræver hjælp fra tdc men en hjælp jeg ikke er istand til at opnå trods utallige henvendelser jeg kan oplyse at jeg kører med xp profesional men tak jeg kanb kun håbe at der evt er en der har oplevet noget tilsvarende sonm så retter henvendelse og evt oplyser mig hvordan man får et så sygeligt menneske fjernet fra samfundet
28. august 2009 - 16:46 #11
Gentager: #9 proceduren - det andet kan jeg (Politiet eller TDC for den sags skyld) ikke bruge til noget *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2009 - 21:25 #12
men der foruden har jeg mit avg installeret og fra alle jeg kender burde det være rigeligt

De burde sætte sig lidt ind i hvad programmer kan og ikke kan!!!
Specielt det sidste, da AVG desværre halter bagefter på den konto.
Læs bl.a. her: http://www.spywarefri.dk/artikel/computerblade-misinformerer

Jeg vil stærkt anbefale dig, at du gør som skrevet her: http://www.eksperten.dk/spm/884924#reply_7443143

Skrot så AVG og installer Avast: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2009 - 21:28 #13
mthrlella - MÅSKE er dit problem selvforskyldt i form af den sikkerhed du tror du har...
29. august 2009 - 00:35 #14
<mthrlella>: ... for du vender vel tilbage igen ?
Se #9 + #11 !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2009 - 21:37 #15
Det ser ikke sådan ud...
Hvis ikke, så kan jeg godt forstå personen ikke bliver taget seriøst...