Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. august 2009 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopi af SQL Servertabeller mellem forskellige servere

I Enterprise Manager er de en funktion, der hedder All Tasks og herunder en Import/Exportfunktion som man kan bruge til at kopiere tabeller mellem flere forskellige dataservere.

Mit firma er nu gået over til SQL Server 2008 og jeg har derfor installeret SQL Server Studio Management 2008, men her er All Tasks forsvundet. Jeg har fået oplyst, at man i stedet skal bruge SSIS og via Google kan jeg se, at man skal bruge det sammen med noget, der hedder Business Intelligence Development Studio, men jeg kan ikke se, hvad jeg konkret skal gøre.

Mit spørgsmål er derfor: har I et praktisk råd til, hvordan jeg skal gøre?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
25. august 2009 - 16:44 #1
Ehh, i min management studio 2008 HAR jeg da stadig en Tasks -> import/export funktion. Kan det måske være manglende rettigheder der slører funktionerne?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. august 2009 - 19:38 #2
Hvor kan jeg se efter evt. manglende rettigheder?
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. august 2009 - 20:36 #3
Prøv dette:

Højreklik på databasen. Trykk Tasks, nu kommer der en menu op, hvor du blandt andet har Import data og Export data.
Avatar billede Syska Mester
25. august 2009 - 22:14 #4
Kan det ske at du har installeret en "Express" version og den ikke har de muligheder ... ? kun et gæt.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. august 2009 - 22:30 #5
Hvor kan jeg se det? Der står ikke 'Express' i åbningsbilledet.
Avatar billede Syska Mester
25. august 2009 - 23:07 #6
Så er det ikke Express.

Det står i selv vinduet ... og mener også genvejen hedder noget med Express i ...

mærkeligt ... så skal du nok kigge på aaberg_cc forslag ... jeg er blank.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. september 2009 - 12:27 #7
Gåden løst! Det er mere enkelt end man drømmer om! Microsoft har såmænd bare taget funktionen ud af hovedprogrammet og lagt det som en ikon ved siden af i startmenuen. Men der er MANGE på Google, der heller ikke lige er kommet på det! Heller ikke jeg - jeg fik et tip om det fra vores IT afdeling.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. september 2009 - 12:28 #8
Afsluttet