Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
20. august 2009 - 17:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man dette program?

Hej eksperter, håber i kan hjælpe mig med dette :)

Min far har en vindue + lidt mere forretning.

Så jeg skal lave et program hvor der er nogle for skellige typer huse man kan vælge mellem, også kan man vælge vinduer + døre til det hus man har valgt, lidt alla det her: http://www.vinduesdesigner.dk/

Bare lidt bedre og nyere :D

Hvordan gør man det ? :D
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2009 - 17:42 #1
Det du linker til - i hvert fald hvis jeg har fundet det samme (http://www.vinduesdesigner.dk/side1352.html?imgno=1) som du hentyder til - er lavet i Flash og det vil også være en oplagt mulighed i dit tilfælde. En anden muligt kunne være Silverlight.

Når det så er sagt - det er ikke programmet eller teknologien bag der afgør at det bliver "bedre og nyere" men derimod udvikleren og, med al respekt, hvis du ikke selv har evnerne til at vurdere hvilke muligheder der er for at lave sådan en løsning så er der også enormt langt vej til at lave løsningen.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
20. august 2009 - 19:08 #2
Okay, men vis der var en der kunne komme med en guide eller sådan noget kunne det være dejligt :)
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2009 - 20:24 #3
Du finder med sikkerhed ingen der matcher lige præcis din opgave - men Adobe (dem bag flash) har selv et godt starting point http://www.adobe.com/devnet/flash/?view=home og ellers er der fx http://www.tutorialized.com/tutorials/Flash/1
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
20. august 2009 - 21:02 #4
Okay jeg kigger på det imorgen men der må gerne være andre der skriver :)
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2009 - 22:25 #5
Der er et eksempel her; http://activedeveloper.dk/articles/88/
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
22. august 2009 - 14:34 #6
det er jo kun login.. jeg ville hellere have programmet..
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2009 - 20:59 #7
Har vist fået skrevet i en forkert tråd - linket til activedeveloper var ikke til dig :)

Som skrevet er jeg ret sikker på at en færdig løsning bliver så godt som umuligt at finde til download - enten må du ud og investere i Adobe Flash og få læst samt afprøvet nogle af de tutorials jeg linkede til i #3 og så ellers bare i gang. Hvis det er en for stor mundfuld, let er det i hvert fald ikke hvis man ikke tidligere har arbejdet med Flash, så må du nok ud og samle lidt tilbud ind hos lidt webbureauer.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
24. august 2009 - 14:37 #8
Okay, kan du ikke skrive et svar keysersoze? :D
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2009 - 21:46 #9
Jeg ved at det formentlig ikke var helt det svar du håbede på - men desværre nok det bedste der kunne gives under forudsætningerne. Jeg håber i hvert fald at det lykkedes :)
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
25. august 2009 - 07:06 #10
okay, TAK :D