Avatar billede pnr Nybegynder
18. august 2009 - 09:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Der blev konstateret en potentielt farlig værdi for Request.Form fra klienten

Jeg har en tekstboks hvor det skal være muligt at indtaste lidt HTML, problemet er at det vil asp.NET ikke tillade. Er der en pæn måde at håndtere det på?

Jeg vil helst ikke disable validateRequest!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2009 - 10:14 #1
Så har du da vist sat dig i en deadlock ;)

Du er nødt til at sætte validateRequest til false, og selv kontrollere, at der ikke er "farlige" ting i forespørgslen.
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. august 2009 - 10:17 #2
En god løsning er at bruge bbcode i stedet for html.
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. august 2009 - 10:21 #3
Her har du et eksempel på, hvordan man kan konvertere bbcode til html

http://www.dreamincode.net/code/snippet2661.htm
Avatar billede pnr Nybegynder
18. august 2009 - 10:31 #4
Mange tak for jeres kommentare!
Hvis jeg vælger at disable ValidateRequest hvad skal jeg så være opmærksom på?
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. august 2009 - 11:18 #5
Du skal være opmærksom på, at vedkommende der skriver html'en kan skrive skadeligt javascript.

Hvis dette kun skal bruges af administratorer er det ikke et problem, men skal du eksempelvis lave et åbent forum, er det meget dumt at disable ValidateRequest.

Et normalt eksempel på, hvordan det kan misbruges, er at der i posten bliver skrevet noget javascript der redirecter til en side som prøver at køre ondsindet kode på klienten via eksempelvis ActiveX. Det vil altså sige, at alle som går ind på siden med denne "ondsindede" post, bliver forsøgt hacket.
Avatar billede pnr Nybegynder
09. september 2009 - 08:00 #6
Mange Tak til jer begge, dem der vil have point smid et svar
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. september 2009 - 08:57 #7
:-)