Avatar billede Slettet bruger
17. august 2009 - 22:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Harmoniske svingninger" i photoshop?

Hej Eksperter!

Jeg sidder og leger lidt med nogen idéer jeg har gået med i hovedet. Det går sådan set udenmærket, selvom det efterhånden er nogen år siden jeg har beskæftiget mig med design af websites. Men nu er jeg løbet ind i det første problem jeg ikke selv umiddelbart kan løse.

Det jeg gerne vil lave er en linje der ser ud som grafen f(x)=sin(x) - helst i photoshop, men skal jeg ty til andre programmer for at det lykkedes er det også i orden :p

Hvis i ikke kan huske hvad "harmonisk svingninger" er, så kan i grave jeres gamle graf-lommeregner frem og skrive formlen ind. Resultatet ligner en almindelig svingningsbølge...

Er der nogen der har et bud på hvordan man kan lave sådan en linje?

Glæder mig til at høre jeres forslag!

Gustav
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2009 - 22:47 #1
fandt lige et billede med googles billede søgning der viser grafen... ;)

http://www.emu.dk/gym/fag/fy/inspiration/fysvejl/mekanik/images/harmo903.gif
Avatar billede ClaesLill Nybegynder
25. august 2009 - 16:23 #2
Halløj der
tror jeg har en måde du kan gøre det på, ved ik om det er den letteste men det er i CS

vælg Pen tool - Paths (I toppen af menuen). Form stregen som den skal se ud, det skal forresten være en streg der er direkte forbundet som f.eks. x og y aksen.

højreklik derefter og tryk så Stroke Path - OK så skulle du gerne få en streg.
derefter skal du huske at højreklikke igen og trykke Delete Path, da  linjen ellers fortsætter til næste punkt.

Hvis linjerne skal være forskellige tykkelser ændre du selvfølgelig bare størelsen i Brush Tool inden du trykker Stroke Path.

Håber du forstår min vejledning ellers må du skrive tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2009 - 22:12 #3
Genial idé at bruge pen tool til det! Tusind tak Claes!

Undskyld det sene svar - men jeg er lige startet på uni, så det har været nogle hektiske uger. ;-)