Avatar billede Slettet bruger
16. august 2009 - 21:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows server 2008

Somme tider har man lyst til at brokke sig!

Jeg forstår ikke at der ikke er en kategori: Forside» Spørgsmål og Svar» Styresystemer» Server» Windows server 2008

Den 24/02 - 2009 var der et spørgsmål i kategorien: Forside» Spørgsmål og Svar» Styresystemer» Workstation» Windows 7. På daværende tidspunkt var Windows 7 kun udkommet i beta version.

Hvor er logikken?

:-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
16. august 2009 - 21:30 #1
enig, jeg kan heller ikke se nogen logik

men der er da en kategori for Windows ME........

jeg forstår heller ikke at der ikke er nogen w7 eller 2008 kategori bare fordi at det var beta.
hvis man vil være med fremme må man også have den slags
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:51 #2
Simpel logik.

Jeg sidder i sælger leddet, og 2003 sælger stadig bedst.

Hvis vi siger der sælges 100 stk. 2003 licenser, så sælges der nok 2 stk. 2008 licenser i samme tidsrum.

* Der er desuden mange der ikke tør konvertere til 2008, da de ikke ved nok om systemet + det er for de flestes vedkommende slet ikke nødvendigt.

(* Dette er kundernes egne udsagn, og er indiskutabelt...)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. august 2009 - 08:04 #3
Jeg har dog svært ved at tro at 2003 stadig sælger bedst. Men jeg følger op på det……

Jeg har i det sidste års tid ikke installeret en eneste 2003 server.

Og at der er mange som ikke tør skifte til 2008, som du skriver, må bero på uvidende sælger/konsulenter, jeg har dog ikke mødt dem endnu, før i dag.

Du burde i stedet sætte dig ind i 2008 så du kan rådgive kunderne på den bedste måde, ved at sige de skal bruge 2003 ender det med at MS stopper supporten inden garantien løber ud på hardwaren de lige har købt. Men da jeg ved flere lejligheder har se din tekniske kunnen demonstreret, kommer det ikke som den store overraskelse at du stadig sværger til det gamle.

Ved at rådgive kunder til 2003 trænger du dem også op i en krog, du afskærer dem muligheden for Exchange 2010, TMG, for blot at nævne nogle, og listen vil blive længere.

Windows server 2008, er et langt bedre og sikrere og fleksibel system end 2003, alene på I/O er der så meget at hente. Og mere I/O er vel i bund og grund det vi ønsker på vores systemer
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 09:41 #4
Tak for kommentarer.
:-)