Avatar billede Lasse Novice
15. august 2009 - 19:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Collation sql_latin1_general_cp1_ci_as

Jeg staar og skal lave en international applikation. Vi maalretter os mod Europa, nord amerika og syd amerika. Kan jeg sikkert bruge sql_latin1_general_cp1_ci_as, eller skal jeg ud i 'N' datatyperne (NVARCHAR)?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2009 - 19:51 #1
Du kan vel godt - så vidt jeg ved dækker Latin1 fint spansk og portugisk.

Men det er svært at spå om fremtiden. Måske vil I om 10 år udvide området.

Jeg ville satse på NVARCHAR.
Avatar billede Syska Mester
15. august 2009 - 19:59 #2
og i bund og grund er det vel bare et spørgsmål om pladsforbruget ? og storage er billigt ... :-)

// ouT
Avatar billede Lasse Novice
17. august 2009 - 17:31 #3
svar => point
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2009 - 17:39 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2009 - 02:41 #5
så mangler du bare at acceptere svaret