Avatar billede Slettet bruger
15. august 2009 - 00:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ajax chat

Hej.

Jeg er i gang med en chat.
Og det går helt fint.
Men jeg ved ikke hvordan jeg kan få den til at opdatere sig selv hele tiden altså så beskederne bliver vist hos de andre chattere.

Og plus jeg gemmer beskederne i en Database.
Men problemet er så bliver de jo vist næste gang.

Så her er mine spørgsmål:

Hvordan holder jeg den opdateret?
Hvordan gør jeg så når man lukker vinduet med chatten og åbner den igen så er alle beskeder væk. samt når men opdatere siden selv.
Avatar billede buchi Nybegynder
15. august 2009 - 01:45 #1
Hmm, for at få utroligt hurtigt respons ville jeg bruge en åben forbindelse..

I stedet for hele tiden at checke om der er ny post, så vis, i chat vinduet, en fil der hele tiden er ved at blive hentet, hvor du så har en uendeligt loop med en form for listener..

når du sender en meddelse, skal den så sendes til lestenern i modtagerens åbne fil.

Du må selv finde ud af at implamentere, ejg skal i seng nu ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2009 - 00:34 #2
forstår ikke hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2009 - 15:58 #3
Svar