Avatar billede logbuilders Mester
14. august 2009 - 08:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed i WLAN

Jeg har installeret et trådløst netværk i mit private hjem.
Det er et Gigaset WLAN.
Har fulgt opsætningen nøje men er i tvivl om hvorvidt fremmede umiddelbart kan koble sig på.
Findes der en enkel måde hvorpå jeg kan chekke det ?
Avatar billede callesen88 Nybegynder
14. august 2009 - 08:15 #1
De kan kun connecte hvis det er et åben Wlan net. hvis du har kode på så skulle de ikke kunne.

Men det er muligt at hacke sig ind på dit Wlan, men det gør dig straf bar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. august 2009 - 08:27 #2
Der findes ingen enkel måde men du bør kontrollerer følgende

1. at du krypterer forbindelser med WPA2 da de gamle algoritmer er for svage og kan brydes
2. at din key (det password du har opgivet) er stærk, dvs. ikke et ord der kan slås op i en ordliste, mere end 14 bogstaver og indeholder både store, små bogstaver samt tal og specialtegn
3. at din SSIN er ændret fra defauld indstillingen og at den ikke anoncerer informationer, f.eks ved at kalde den dit familienavn eller adresse
4. at du ikke broadcaster din SSID

Dette er det basale der gerne skulle betyde at en evt hacker forsøger sig et andet sted
Avatar billede logbuilders Mester
14. august 2009 - 09:40 #3
Tak for svar.
Har brugt WiFi Hopper der rapporterer mit SSiD med det navn jeg har givet det - min adresse - det kan jeg formentlig ændre.
Jeg bruger WPA2.
Jeg bruger et PW, som er rimeligt komplekst.
Avatar billede logbuilders Mester
14. august 2009 - 12:24 #4
Tak for kommentar
Avatar billede logbuilders Mester
14. august 2009 - 12:26 #5
Prøver at lukke og give point - er det med et svar og flueben hos bufferzone ?