Avatar billede glazzy Nybegynder
12. august 2009 - 20:09 Der er 6 kommentarer

Langsom harddisk eller hvad?

Hej, jeg har investeret i en SONY VAIO FW31ZJ, da jeg synes den så lækker ud og specs var ok.

Er også ok tilfreds, specielt med skærmen som virkelig er lækker.

Til gengæld er jeg noget skuffet over hastigheden, det går så f.... langsomt.

Det havde jeg ikke regnet med, den har trods alt en T9550 processor osv.

Har prøvet at fjerne meget af det præ installeret crap der ligger, men lige lidt hjalp det.

Har nu fokusseret lidt på harddisken som kun kører med 4200 rpm, kan dette være årsagen, eller er der noget jeg har overset?

Har indhentet et tilbud på udskiftning af harddisk, en OCZ SSD 60GB SATAII.
Det vil de have 2199kr for, alt inkl.

Er dette en god deal?

Vil dette overhovedet afhjælpe mit problem?

Er der andre og måske også billigere løsninger?

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, er ved at blive sindsyg over den hakker osv, specielt når jeg ser film i 1080p.

På forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2009 - 21:22 #1
Ja harddisken er sikkert dit problem.
Syntes dog at SSD diske stadig er for dyre til at det kan betale sig at investere i disse endnu.

Vær dog opmærksom på at skifter du til en hurtigere harddisk, som også bliver en del varmere og bruger mere strøm, så forkortes batterilevetiden kraftigt!
Avatar billede glazzy Nybegynder
12. august 2009 - 21:30 #2
Jeg troede faktisk at ssd diske både var mere støjsvage og strømbesparende end "almindelige" og havde egentlig også fået af vide at de ville forlænge batteri tiden en smule.

Er det helt ude i hampen?

Ikke at det sidste gør nogen forskel, har den altid i oplader, men er ikke interesseret i at den genererer mere varme så blæseren skal køre mere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2009 - 22:09 #3
Jeg tænkte på hvis du droppede ideen om en SSD disk og valgte en alm. 7200 omdr. HDD :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2009 - 22:09 #4
SSD diske generer næsten ingen varme.
Avatar billede glazzy Nybegynder
12. august 2009 - 22:17 #5
nå, på den måde :)

Ang. prisen på ssd diske, mener jeg bare at jeg læste et sted at de højst sandsynligt ikke ville falde nævneværdigt det næste års tid, før at de fleste producenter kom ud med deres 2 generations diske.

Og hvis det passer er det halv lang tid at vente synes jeg :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. august 2009 - 01:05 #6
Se lige efter en BIOS opdatering der tager sig af dit 1080p problem.
Jeg har ved flere lejligheder løst hakkeriet på denne måde, men læs hvad de tilgængelige opdateringer gør, og hvis det intet har at gøre med 1080 problemet, så undlad at opdatere.