Avatar billede kerbs Novice
11. august 2009 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skal åbne en port på Telenor Wireles

Hej Folkens :)

Jeg har lige fået mit Telenor 10mbit forbindelse, skønt.
Jeg har så brugt kabel indtil idag - hvor jeg har haft åbnet en port til et program.
Så nu er jeg så hoppet over på det trådløse, og nu er den port ikke åben længere? Altså, porten virker fint igen, hvis jeg smider kablet i - men ikke hvis jeg hiver det ud, og kører på trådløst?

Hvordan opsætter jeg det, på min Zyxel P-660-HW-61 router, at den port skal være åben, ligeledes på wireless ? :)
Avatar billede elkoger Nybegynder
11. august 2009 - 20:02 #1
Det er fordi efter du er hoppet på det wireless, har du sikkert fået en ny IP, så porten skal åbnes til den ip istedet :)
Avatar billede kerbs Novice
11. august 2009 - 20:04 #2
Ahhh, meeen, jeg har jo en fast ip udgivet fra Telenor? Så troede bare at denne ville forsætte med at være den samme, selvom jeg er på wireless? :)

Meeen, jeg er måske også forkert på den - for den port jeg har åbnet, er åbnet til 10.0.0.2 - men virker..

Skal jeg evt. åbne porten, på den ip jeg har i mit brev fra telenor? :)
Avatar billede elkoger Nybegynder
11. august 2009 - 20:10 #3
den ip du har ud på nettet er fast, dem dine computere får er dynamiske.

og ja du får sikkert 10.0.0.2 med kabel (siden det var det du gjort først)

så, hop på det wireless, se hvad IP du har fået (start->kør->cmd->ipconfig) og tast den ip ind istedet :)
Avatar billede kerbs Novice
11. august 2009 - 20:13 #4
Jeg siger tak for hjælpen:)
Det var jo ikk så svært, hehe :P