Avatar billede Slettet bruger
08. august 2009 - 19:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sort skærm - brændt sammen?? HJÆLP

Hej alle. Jeg plejer at lade min computer stå tændt om aftenen, fordi den tænder ekstremt langsomt op. men i går aftes kom jeg så ind på mit værelse og der var sådan en brændt lugt, og skærmen var sort. først troede jeg, at det var billedet der var noget galt med, men det er det ikke har jeg fundet ud af. hvad kan det være? pointene går til den, der kan give et klart og forståeligt svar... på forhånd tak
Avatar billede thov Forsker
08. august 2009 - 20:12 #1
Stationær eller bærbar computer ?
Avatar billede mads Praktikant
08. august 2009 - 20:26 #2
Har du tjekket grafikkortet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. august 2009 - 20:38 #3
I skal ikke forvente svar fra stengolem.
Han giver ikke feedbacks i sine spørgsmål.

Nu er i informeret.
Avatar billede mads Praktikant
08. august 2009 - 21:00 #4
Ok, det er da en spøjs stil!
Nå men det er jo hans problem....
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2009 - 21:07 #5
det er en stationær computer. og da min egen, som sagt, ikke fungerer lige nu, er jeg jo nødt til at låne forældrenes for at give "feedback".

og hvordan skal jeg tjekke mit grafikkort? om der er noget som er brændt e.l?
Avatar billede mads Praktikant
08. august 2009 - 22:05 #6
En måde at tjekke kortet på kunne være at sætte en anden skærm til stikket bag på din stationære.
Hvis den virker, er det din gamle skærm der har problemer.
Virker skærm-2 heller ikke, er det nok grafikkortet der er stået af...
Jeg går ud fra at du selvfølgeligt har tjekket at din skærm får strøm, at stik sidder ordentligt i, og alt sådan noget oplagt fejlsøgning...
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2009 - 12:07 #7
ja, selvfølgelig. det har jeg tjekket. skærmen skriver endda "cable not connected" når jeg tager kablet ud, så det er nok grafikkortet, der er noget galt med. prøver det med skærmen senere i aften. jeg skal på arbejde nu
Avatar billede mads Praktikant
09. august 2009 - 16:13 #8
Ok, når den skriver sådan er det nok fordi grafikkortet slet ikke giver noget output-signal. Så JA det er sandsynligvis dit grafikkort der er stået af, og skal udskiftes.
:-) Mads