Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. august 2009 - 18:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

OCR med PHP

Et ganske "simpelt" spørgsmål. Er det muligt at udføre OCR med PHP?
Avatar billede buchi Nybegynder
05. august 2009 - 19:21 #1
Jeps, den kan du sagtens :D

Der findes nok ikke foruddefinerede funktioner i php, så du skal nok selv hen og skrive algoritmen, hvilket godt kan blive tæmmelig omfangsrigt.

Hvis du arbejder i et linux miljø, kan du bruge følgende program, som du kan afvilke gennem php:

http://jocr.sourceforge.net/

<?php
system("./jocr -argumenter", $billedetekst);
?>
Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. august 2009 - 19:51 #2
Okay, jamen det lyder self som en mulig løsning.

De algoritmer du snakker om, det kræver vel at man kender filens binære opbygning eller hvordan?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. august 2009 - 19:57 #3
http://www.phpclasses.org/browse/package/2874.html

Fandt sjovt nok lige den her.

Er der nogle der har prøvet at arbejde med den?
Avatar billede buchi Nybegynder
05. august 2009 - 20:13 #4
Jeg har ikke selv arbejdet med programmering af OCR software, så jeg ved ikke hvordan de virker..

Jeg har heller ikke prøvet at arbejde med den klasse du linker til. Men jeg kunne heller ikke forstille mig at OCR i ren php er spicielt effektivt. OCR er ganske beregningstunkt i forhold til hvad php er lavet til, og jeg tror helt ærligt at du vil få et bedre resultat ved at bruge en compiled program, som f.eks. JOCR.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
05. august 2009 - 20:25 #5
okay :) Så du vil alt andet lige mene, at HVIS det skulle bruges med PHP klasser, skulle der en rimeligt heftig maskine til, for at det ikke ødelægger loadtiden på hele siden ?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:40 #6
Jeg lukker selv spørgsmålet, da jeg ikke har fundet et svar jeg kan bruge, eller har fået brug for :) Men tak for hjælpen :)