Avatar billede 123john Nybegynder
05. august 2009 - 01:20 Der er 28 kommentarer

aystemadministrator

Mon der er hjælp at få her?
Når jeg kører i fejlsikret tilstand, og vil installere Gyldendals fremmedordbog, får jeg denne meddelelse:
Systemadministratoren har angivet systemregler, der forhindrer denne installation.
Jeg har prøvet at installere som administrator, og som bruger, men i begge tilfælde denne besked.
Hvad gør jeg for at få ordbogen installeret i fejlsikret tilstand.
Jeg har xp.
Venlig hilsen, John
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
05. august 2009 - 01:32 #1
ta kontakt til gyldendal

man installer ikke i fejlsikret tilstand, normal vis, der er jo så mange ting der er disablet netop for at få systemet i luften.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 02:24 #2
Hvorfor prøver du at installere i fejlsikret tilstand? Er det fordi, du ikke kan få lov til at gøre det i normal tilstand?
Får du en eller anden form for fejlmeddelelse?
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
05. august 2009 - 08:13 #3
Har kontaktet Gyldendal, der foreslår, jeg prøver at installere i fejlsikret tilstand for at få klarlagt mit problem med ordbogen.
Jeg får besked om, at der ikke er tilstrækkelig hukommelse til at vise ordbogen.
Dette problem er opstået for få dage siden.
Det er således Gyldendal, der foreslår at installere i fejlsikret tilstand, for at komme problemet nærmere.
Venlig hilsen, John
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 16:28 #4
Har du prøvet at se på din swapfil.
Kontrolpanel/System- fanebladet Avanceret/Indstillinger for Ydeevne- fanebladet Visuelle effekter- flueklat i "Juster til den bedste ydelse. Derefter fanebladet Avanceret/Virtuel hukommelse. Noter hvad den står til nu, og prøv så, at sætte den op, evt. til det anbefalede.
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
07. august 2009 - 08:44 #5
Problemet er startet efter installation af et slægtsforskningsprogram Legacy.
Til dette program er der endvidere tilkyttet et Geo-stat program, der viser hvor en valgt by befinder sig.
Når jeg nu åbner Legacy og har brugt det et stykke tid, får jeg problemet med ordbogen.
Der popper følgende op, når jeg vil skrive et søgeord:

Fejl2. Der er ikke nok hukommelse til at vise siden.
Sluk et eller flere programmer og prøv igen.

Screendump bliver et sort billede med hvid tekst.

Lukker jeg Legacy ned, har jeg stadigvæk problemet.
Genstarter jeg min PC, kan jeg igen bruge ordbogen, screendump virker uden problemer indtil jeg atter åbner Legacy.
Hvad gør jeg for at få dette problem løst??
Venlig hilsen, John
07. august 2009 - 08:53 #6
Hmmm... Check hos leverandøren af "Legacy" om der skulle være en rettelse/patch til den detalje ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. august 2009 - 02:14 #7
123john>> #5 citat :
Når jeg nu åbner Legacy og har brugt det et stykke tid, får jeg problemet med ordbogen.
Der popper følgende op, når jeg vil skrive et søgeord:
Dette lyder da, som om du har fået installeret ordbogen?
Eller er der noget jeg har misset?
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
08. august 2009 - 20:04 #8
Efter installation af Legacy har jeg fået problemet med ordbogen
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. august 2009 - 14:53 #9
Prøv at afinstallere Legacy, og se, om dit problem forsvinder igen. Så har du fuldstændig garanti for, at det er Legacy, der er problemet.
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
09. august 2009 - 22:23 #10
Jeg kan bruge ordbogen i timevis, indtil jeg åbner Legacy og bruger Legacy i et kort stykke tid, så er ordbogsproblemet der igen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. august 2009 - 22:54 #11
Så tyder det jo på, at Legacy lægger beslag på hukommelse, som det ikke giver slip på igen.
Hvordan du så kommer uden om det problem, det ligger ud over min viden, men et enkelt bud kan jeg dog give:
Når du har arbejdet med Legacy , og du vil i ordbogen, så prøv at starte joblisten (Højreklik på processlinien og vælg "Jobliste").
Her går du på fanebladet "Processer", finder de/den procers(ser), der er aktive i forbindelse med Legacy, og afslutter dem.
Er dette ikke nok til at frigive den beslaglagte hukommelse, så kan du prøve at afslutte processen "Explorer.exe".
Dette blanker det synlige skrivebord. For at få ikoner og genveje tilbage på det synlige skrivebord, så skifter du til fanebladet "Programmer" og nede i højre hjørne finder du knappen "Nyt job".
I dialogboksen "Opret nyt job" skriver du uden anførselstegn "C:\Windows\Explorer.exe".
Dette giver dig dit kendte skrivebord tilbage.
Men om det løser dit problem, det tør jeg ikke love.
Prøv det.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. august 2009 - 23:03 #12
#11>> Fortsættelse:
Jeg manglede lige en ting i sidste indlæg.
Grunden til at jeg foreslår at afslutte "Explorer.exe" er, at jeg (Udokumenteret) har indtryk af, at dette frigiver beslaglagt hukommelse fra alt, hvad der kører/har kørt i denne session af Windows.
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
10. august 2009 - 11:37 #13
Desværre.
Det hjalp ikke at følge din vejledning.
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har nu rettet henvendelse til Legacy support.
De står indtil videre desværre uforstående overfor problemet, og mener, det er min ordbog, der er noget i vejen med.
Men den har jo fungeret upåklageligt i flere år.
Jeg har nu afinstalleret Legacy, og vil så lige lure lidt på, om  problemet dukker op igen, hvad jeg nu ikke tror.
Venlig hilsen, John
Avatar billede 123john Nybegynder
11. august 2009 - 03:49 #14
Legacy har bedt mig om at afinstallere ordbogen og legacy, genstarte, installere legacy og derefter ordbogen.
Men problemet er desværre det samme.
Øv øv, hvad gør jeg nu??
Venlig hilsen, John
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. august 2009 - 12:56 #15
Har du mulighed for at prøve installationen af de 2 programmer på  en anden maskine. Mest for se, om problemet også opstår på den.
Hvis de kan sameksistere på en anden maskine, så ligger problemet i installationen på din maskine, altså må der være noget på din maskine, der forstyrrer.
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
11. august 2009 - 13:04 #16
Jeg har desværre ingen mulighed for at installere de 2 programmer på en anden maskine.
Men jeg har nu fundet ud af, at det der driller min ordbog, er en del af Legacy programmet, der hedder Geo-database.
Det er et program, der indlægger markering på et kort over de personer der er oprettet.
Så jeg må kontakte Legacy support.
Venlig hilsen, John
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. august 2009 - 13:31 #17
Så må vi afvente deres svar.
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
14. august 2009 - 10:12 #18
Legacy kender ikke til dette problem, og har umiddelbart ingen løsning på problemet/fejlen.
Kunne det mon være IE8, der driller??
Når jeg anvender Legacy og den "inbyggede" kortplotter, er det problemet opstår.
For at bruge kortplotteren skal jeg have forbindelse til internettet.
Jeg prøver nu at anvende Opera for at se, om fejlen så forsvinder.
Venlig hilsen, John
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. august 2009 - 16:52 #19
Lyder interessant. Lad os høre fortsættelsen.
Evt kunne det være lige så interessant at høre, om der andre der kender Legacy, og hvilke erfaringer de har.
Ved du om der eksisterer et forum for Legacybrugere?
Hvis der gør, så kunne det jo også være en mulighed.
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
14. august 2009 - 17:01 #20
Ja, der er et dansk legacy forum, men derfra har jeg ikke fået hjælp, endnu.
Nu kommer jeg til at tænke på, at jeg for en tid siden fjernede et flueben i UPnP for at få mit "lydicon" og mit "Fjern USB stick" til at vises på proceslinien.
Da jeg fjernede det flueben, kommer disse ikoner frem som de skal.
Kan det så indvirke på problemet, der er beskrevet tidligere i denne tråd?
Det er jeg nu ved at teste, da jeg igén har sat flueben ud for UPnP brugergrænseflade.
Venlig hilsen, John
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. august 2009 - 22:10 #21
Vi ser, hvordan det går.
/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
14. august 2009 - 23:03 #22
Jeg har "kun" 1GB RAM. Kan det være problemet??
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. august 2009 - 23:21 #23
Jeg kender ikke forbruget på hverken Ordbog eller Legacy, så det kan jeg ikke svare kvalificeret på, men umiddelbart tror jeg ikke, at det er problemet, men du kan på fanebladet "Ydelse" i joblisten se, hvor meget hukommelse, der er i brug på et givet tidspunkt.

Et andet forslag er at hente programmet "Processmonitor".
Dette program kan sættes op til at holde øje med, hvad der sker ved aktivering af div. filer og processer:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645.aspx

/ptj_11
Avatar billede 123john Nybegynder
15. august 2009 - 10:18 #24
Jo jo....
Men jeg må indrømme, jeg ikke aner hvad jeg skal gøre ved det downloadede program.
Så det er ikke til nytte for mig, da jeg desværre ikke "forstår" programmets muligheder, og heller ikke forstår, hvad jeg kan/skal bruge det til.
Venlig hilsen, John
Avatar billede 123john Nybegynder
16. august 2009 - 20:23 #25
Jeg har tænkt på, om det var en god ide at slette alt på C drevet, og  så starte forfra/på en frisk?
Men hvordan mon jeg gør det?
Jeg har prøvet at isætte min windows XP i drevet, og genstarte min computer, men......
Hvad gør jeg??
Venlig hilsen, John
Avatar billede vejmand Juniormester
16. august 2009 - 20:59 #26
Avatar billede 123john Nybegynder
27. august 2009 - 11:45 #27
Nu har jeg afinstalleret alt på mit C drev, og geninstalleret alt.
Nu virker det hele uden problemer.
Og det er jo hovedsagen.
Venlig hilsen, John
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. august 2009 - 22:56 #28
Tillykke med det. Af og til kan div. programmer forvirre hinanden, og det er sikkert sådan noget, der gælder i dit tilfælde.
Men som du skriver, nu virker det, og det er det vigtigste.
Så fik du også prøvet det.
/ptj_11