Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. august 2009 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

MySQL i Visual Web Developers database tools

Er det muligt at få adgang til mysql server via visual web developers database tools?
Tools -> Connect to database.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 23:08 #1
Hvis du bruger en tilpas ny version af MySQL Connector for .NET mener jeg at der er Visual Studio support.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. august 2009 - 23:19 #2
Ok, har ikke tid til at prøve det af nu, men vil prøve inden så længe.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. august 2009 - 22:37 #3
Ok, har installeret mysql connector 6, og kan stadig ikke forbinde fra interfacet i visual studio.
Fandt dette: http://dev.mysql.com/doc/refman/6.0/en/connector-vstudio-install.html

Der står indirekte at det ikke vil virke i express udgaven...?

Andre måder?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2009 - 23:50 #4
Ah - en lille altafgørende detalje. Det er vist iøvrigt ikke MySQL's skyld - jeg mener at MS har blokeret for plugins i Express Edition.

Så kan du sikkert ikke.

Men bortset fra hvis du vil lege med EF (som jeg tvivler på at MySQL understøtter), så kan du vel kode det uden database tools.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
06. august 2009 - 23:59 #5
Selvfølgelig, var mest af nysgerrighed for visual studio, men kan jo teste mssql ;)

Smid et svar, så lad os dele.
Selvom jeg ikke fik det ud af det som jeg ville, så gav du jo en ledetråd :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2009 - 01:41 #6
OK
Avatar billede amews_aj Nybegynder
07. august 2009 - 13:33 #7
Lukker