Avatar billede Mathias48 Nybegynder
01. august 2009 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

søger guide omkring sikkerhed i php

Hej eksperten.dk

Jeg leder efter en artikel der beskriver det sikkerhedstjek man laver på nogle hjemmesider der beskytter mod spam, det kan fx ses her på hol.dk hvis man vil skrive en kommentar.

Altså det med at man skal skrive nogle bogstaver og tal i et felt og hvis de er identiske med dem på billedet kommer man videre, hvad hedder det og kender i et sted hvor man kan læse om dette?

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2009 - 21:16 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2009 - 21:16 #2
Hvis du googler på:
  php captcha
må du få masser af hits.
Avatar billede Mathias48 Nybegynder
01. august 2009 - 21:20 #3
okay tak, vidste bare ikke lige hvad det hed! men mange tak! skriv et svar hvis i vil have points
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2009 - 21:56 #4
svar
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2009 - 23:46 #5
Jeg kan anbefale reCAPTCHA. Det har en API til PHP, og er ikke blevet brudt i nu. Samtidig hjælper du med at arkivere gamle bøger digitalt.

Du kan se mere om det her:
http://recaptcha.net/