Avatar billede pemo123456 Novice
01. august 2009 - 12:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

htcaccess fejler på nogle cpu men ikke andre

Hej

Jeg har lavet en htcaccess begrænsning til min hjemmeside, som virker helt efter hensigten på nogle computere, mens "den" bare kører i ring på andre.

Er der nogle sikkerhedsindstillinger, der kan blokere for funktionaliteten og hvordan løses det?

:-) PM
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2009 - 12:28 #1
Nu kender vi jo ikke din .htaccess men den bliver jo kørt på Serverside og ikke Clientside så hvis den virker et sted virker den også et andet sted. (Det er min mening)
Avatar billede pemo123456 Novice
01. august 2009 - 12:31 #2
Desværre tilfældet, at den virker nogle steder, men ikke andre steder.

Mht. opbygning, så har jeg blot fulgt gængse vejledninger fra Internettet.
Avatar billede leif Seniormester
01. august 2009 - 13:00 #3
Havde du tænkt dig at komme med flere oplysninger selv end at sige det samme, men min bil vil ikke starte altid......

Hvad med at vise os din kode eller mere uddybende om hvad der sker de steder det ikke virker ?
Avatar billede pemo123456 Novice
01. august 2009 - 13:13 #4
koden i htaccess filen er her

AuthUserFile /xxx/beskyt/.htpasswd
AuthType Basic
AuthName "Folder"
Require valid-user

Og som jeg skriver, så "går den i ring" dvs. at efter indtastning fremkommer den tomme indtastningsboksen igen.

Håber det kan hjælpe, men som jeg skriver, så starter min bil (og de fleste andres bilver) dog uden problemer, mens nogle enkelte har problemer med deres biler.

Jeg har ikke synderligt meget forstand på det, hvorfor jeg søger hjælp her. Dog tror jeg umiddelbart ikke, at der er noget galt med koden, eftersom det ville afstedkomme, at ingen biler ville starte.

Er dog klar på et hvert forslag, som jeg håber kan løse problemet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. august 2009 - 09:46 #5
I hvilke browsere og OS-er vil din bil ikke starte ... eh ... login-dimsen ikke virke? Hvad står der i logfilerne på serverne når det går galt?
Avatar billede pemo123456 Novice
02. august 2009 - 12:32 #6
Fra min egen computer kan jeg logge på med firefox, opera og IE8. Alle er opdaterede. På en af de to computere, hvor jeg har kenskab til, at det fejler, bruges der IE8. Begge computere bruger Vista.

Hvad du mener med "login-dimsen ikke virke" forstår jeg ikke.

Kan du guide mig til, hvordan jeg checker logfilen på serveren?

Personligt tror jeg, at der er en indstilling på den computer, hvor det ikke virker, som forhindrer det indtastede brugernavn og kodeord i at blive sendt til godkendelse. Men som skrevet har jeg ikke synderlig meget viden herom.

Mvh PM.

Ps. bilen er solgt og skrottet, da jeg er bange for at ende som brugtvognsforhandler! :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. august 2009 - 22:23 #7
"Kan du guide mig til, hvordan jeg checker logfilen på serveren?" Det kommer an på hvilken server/webhotel du har.
Avatar billede pemo123456 Novice
03. august 2009 - 22:36 #8
hej igen

har været i kontakt med min webhotel udbyder, som oplyser, at det under alle omstændigheder ikke vil fremgå af loggen. Så desværre ingen hjælp der. :-(
Avatar billede pemo123456 Novice
09. september 2009 - 16:03 #9
Fejlen synes at skyldes, at htaccess filen "dækkede" flere mapper, frem for en mappe med undermapper. Hvorfor det så virkede på nogle, men ikke på andre, vides ikke.

Lukkes herfra - tak for hjælp.