Avatar billede EIHP Juniormester
31. juli 2009 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VGA to DVI

Hej eksperter

Jeg ville hører om det var muligt at overfører billedet fra min computer via VGA stikket til mit TV, som har dvi stik. så ville jeg hører om det kunne lade sig gøre uden at skulle ha noget ekster udstyr.. Har kigget på en af de der VGA2DVI kabeler kan de bruges til noget?

Mit tv er: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=23PF5320/01&scy=dk&slg=da
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 17:20 #1
Jeg har personligt kun erfaring med DVI2VGA kabler, som selvfølgelig er noget andet, da de reducerer mængden af data i stedet for det modsatte.

DVI2VGA virker glimrende, uden problemer, og jeg kan kun forstille mig at VGA2DVI virker lige så godt.
31. juli 2009 - 18:02 #2
http://www.p4c.philips.com/files/2/23pf5320_01/23pf5320_01_pss_dan.pdf

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Din monitor kan sansynligvis 'kun' modtage 'ægte' DVI. Forstået på en måde at du jo har kun gammeldags analog VGA til rådighed og så ka' du ikke få det til at virke på den måde...

En rigtig DVI udgang leverer både digital DVI OG analog VGA.

Men der er jo SCART stik og der er noget om at man ka' få (=købe) VGA til SCART 'dims'/box - jeg undersøger lige...
Avatar billede thov Forsker
31. juli 2009 - 19:06 #3
På billedet af apparatets bagside, er DVI tilslutningen betegnet som DVI-I.
Det betyder, at stikket også modtager analoge signaler, så et VGA->VGA kabel, samt en simpel VGA->DVI kabel-adapter er nok.
Avatar billede EIHP Juniormester
12. oktober 2009 - 10:26 #4
takker thov, smider du et svar?
Avatar billede thov Forsker
12. oktober 2009 - 12:44 #5
Kommer her :-)