Avatar billede simonfrom Nybegynder
28. juli 2009 - 22:27 Der er 4 kommentarer

Hvordan for man kontakt til en .com domain ejer ?

Hvordan finder man kontakt til en .com domain ejer, når man ønsker at købe hans/hendes .com domaine. Jeg har forgæves prøvet at kontakte denne via e-mail, som fremgår af det pågældende .com domain, men den virker ikke? Nogle gode ideer? Findes der et .com domain register, hvor man kan få sådan noget oplyst? Eller hvad gør man?

Mvh
Simon
Avatar billede grippen Nybegynder
28. juli 2009 - 23:00 #1
en whois søgning ?
Avatar billede tjaz Nybegynder
28. juli 2009 - 23:01 #2
Find en mail adresse på hjemmesiden? Ellers er whois løsningen.
Avatar billede lakridserne Nybegynder
28. juli 2009 - 23:29 #3
Søg whois på en søgemaskine. Gå ind og søg på det domæne du vil købe, og vupti - så er der kontakt-oplysninger. Bemærk dog at nogle firmaer giver kunder mulighed for at skjule deres identitet ved at bruge kontaktoplysningerne fra firmaet.
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juli 2009 - 08:33 #4
Som jeg forstår dit spørgsmål, så har du søgt i whois databasen, men ejeren svare ikke på e-mails!?

Hvis dette er tilfældet er der nok desværre ikke så meget andet du kan gøre. Du bliver nok nød til at fortolke dette som om, at vedkommende ikke er interesseret i at sælge. Hvis der er en hjemmeside på domænet i dag, kan du prøve at gøre som tjaz foreslår, at finde kontaktoplysninger på siden.