Avatar billede jake87 Nybegynder
27. juli 2009 - 12:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af trådløst netværk med Yousees gør-det-selv pakke

Hej!

Min sambo og jeg har netop fået yousees gør-det-selv-løsning, hvor vi altså har fået sådan en Netgear-box, der er modem og router i et. Vi kan sagtens komme på nettet via internetkabler, men har dog et problem med at komme trådløst på nettet med min kammerats bærbare (jeg selv har en stationær). Vi ved ikke, hvordan vi skal komme videre, og det er lidt nederen, at han skal ind til mig, hver gang han skal på nettet.

Er der nogen, der har erfaring med dette?

En anden lille ting, der har undret os er, at vi endnu ikke har registreret os hos yousee v.h.a. vores brugernummer og password på startkuponen, men vi kan sagtens komme på nettet (der står, at vi først skulle kunne få adgang til internettet via yousee's net, når vi har registreret os)

Tredje og sidste ting er, at når vi sættet installationscd'en i min kammerats computer, skriver den på et tidspunkt midt i installation, at hans computer har Windows NT 6,0 og kan ikke gennemføre installationen, selvom han har Windows Vista.

Jeg håber, at nogle kan svare på spørgsmålene, eller i hvert fald bare et af dem!

Mvh Jakob
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
27. juli 2009 - 12:26 #1
Hej. Jeg har YouSee Internet.

Når  kører CD-skiven, skal I køre den i kompatibilitetstilstand som Windows XP.

1. Højreklik på CD-drev
2. Vælg Indstillinger
3. Fanebladet, Kompatibilitet
4. Sæt de til WIndows XP
5. Klik Anvend og ok.

Prøv nu at starte skiven op igen, så skulle den gerne virke.

Mht. til det trådløse, hvad er problemet så præcis. Har I fundet netværket på computeren? Har I opsat password osv.?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 12:29 #2
Kan du komme på nettet med kabel, så skal trådløst også fungere. Det har intet med instalations CD'en at gøre, for det er ikke den der giver adgang til nettet, det er modem'et. Så når du har opsat Modem med CD en, er der hul igennem.

Yousee understøtter ikke Vista, og det er givetvis derfor at installationen ikke fungerer på din vens maskine.
Det er også kun sikkerhedspakken du finder på CD'en, så har han et ander virusprogram/firewall, er det unødvendig at installere Yousee sikkerhedsprogram.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 12:35 #3
Så har du kablet forbindelse til internettet, kan du gå i Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter. Nu får du en sort boks med tekst, og ud for standart gateway står din routers IP adresse. Skriv den ned og luk den sorte boks.
Nu åbner du en internet browser og i adresse feltet skriver du IP adressen for din router og trykker enter. Du skulle gerne komme til setup siden for routeren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 12:44 #4
Den anmoder helt sikkert om brugernavn og password, og der anvender du admin og password, med mindre du under opsætningen med CD'en har angivet et andet brugernavn og password, for så skal du selvfølgelig anvende dette.

Under menupunktet setup, skal du angive et navn for dit netværk, Region skulle gerne være europa, channel vælger du alt andet end kanal 11, da det er default for de fleste routere, og kan give problemer, og under mode vælger du g og b.
Du kan også starte kryptering på denne side. Du bør anvende WPA-PSK (TKIP), og hisk passphrasen, da den skal anvendes når du vil logge på trådløst for første gang.

Derefter skal du i under advanced > wireless setting. Der akriverer du den trådløse radio, og angiver om du vil have den til at broadcaste navnet på netværket. Du kan også angiove hvilke trådløse netkort der skal have adgang til netværket, nem ønsker du denne feature, så vent til bagefter. Få nu det trådløse netværk til at fungere først.

Spørgsmål, så skriver du blot :-)
Avatar billede jake87 Nybegynder
27. juli 2009 - 12:46 #5
Altså der sidste indlæg går jeg ud fra er for at komme trådløst på nettet, ikke? Nu har jeg gjort det, men der er jo noget, der hedder standardgateway både under tunnel-netværks kort og ethernet-netværkskort... Hvad for en ipadresse skal jeg bruge?

Til takeitorleaveit: Altså der står en hel masse inde under trådløse netværksforbindelser, og vi ved ikke helt, hvad navn det har, hvis det er der! Og nej, vi har ikke oprettet noget password...:s
Avatar billede jake87 Nybegynder
27. juli 2009 - 12:59 #6
Jeg valgte ethernet-netværkskort.

Den spørger om username og password, men det eneste vi har af sådan noget er det, der står på startkuponen, og det virker ikke:s
Avatar billede jake87 Nybegynder
27. juli 2009 - 13:21 #7
Nå, nu er vi på... Det var åbenbart bare en kode vi manglede:D
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 13:30 #8
Det var godt. Alt hvad jeg skrev, gælder når du er forbundet med kabel. Det rådløse net virker jo ikke før det er sat korrekt op.

Så du har sat det op med WPA kode ?
Avatar billede jake87 Nybegynder
27. juli 2009 - 13:48 #9
Haha, det ved jeg ikke. Vi fik bare navnet på netværket samt en adgangskode, og så virkede det:)
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 14:01 #10
Det lyder som WPA, og det er jo dejligt :-)