Avatar billede alexanderlund Nybegynder
25. juli 2009 - 22:16 Der er 16 kommentarer

Min computer kan ikke startes og viser kun en grønlig skærm, Hjælp mig!

ved du hvad der evt kunne være galt med min bærbar. Pludselig i går aftes frøs min computer med en grøn skærm. Jeg lukkede den ned og lod den køle lidt ned siden den var meget varm på undersiden. Bagefter tændte jeg den igen hvor den virkede 10 min for derefter at frysse igen, og nu kan jeg slet ikke tænde den før den med det samme bliver grøn. Tror ikke det er HDD siden jeg har kunnet starte den op, men kan det være motherboardet, grafikkortet eller sådn?
Computer: Dell XPS 1330 ca 1½ gammel
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
25. juli 2009 - 22:44 #1
Har du prøvet at starte den med styresystemet fra CD drevet.
Avatar billede alexanderlund Nybegynder
25. juli 2009 - 22:46 #2
kan ikke engang komme ind på specielindstillinger. Kan ikke se noget som helst på skærmen andet end en grønlig nuance
Avatar billede vejmand Juniormester
25. juli 2009 - 22:47 #3
alexanderlund >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 23:15 #4
ALEXANDERLUND - HUSK http://www.eksperten.dk/spm/881836 ...
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 23:27 #5
John Stingers ---> Du bad ham selv om at lægge spørgsmålet i denne katagori. Han er lige starte på E. og man behøver ikke  efter min mening skræmme nye brugere væk med at lege politi.

Hvad med at hjælpe til med en løsning ? Det er da det der er hele formålet med Eksperten
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 23:47 #6
Hvem er ham John Stingers der leger politi???
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 23:49 #7
Hvis det skulle være mig, så skrev jeg faktisk han skulle lukke og hvordan, INDEN han oprettede nyt spørgsmål :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 23:53 #8
Hvem er ham John Stingers der leger politi???

Ja jeg er også glad for at jeg ikke kender ham.
Avatar billede alexanderlund Nybegynder
25. juli 2009 - 23:59 #9
det er mit første indlæg som i kan se på min profil, og John har jeg ikke lagt det rigtigt ind nu?
Jeg vil hellere have et svar end at høre på brok plz
Avatar billede welcor Nybegynder
26. juli 2009 - 09:23 #10
Efter al sandsynlighed er din maskine "smeltet ned". Når du ikke engang kan komme ind i BIOS, er det begrænset hvad der kan gøres fra din side.

Mit personlige forslag er at du tager harddisken ud, sætter den ind i en anden bærbar (evt. lånt til formålet), og tager en backup. Sæt den så tilbage, og send maskinen til Dell (eller der hvor du købte den) for reparation.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juli 2009 - 12:04 #11
Enig med welcor.
Du kan ikke gøre ret meget selv i den situation du er nu.

P.s. Jo du har gjort det korrekt :)
Avatar billede alexanderlund Nybegynder
26. juli 2009 - 16:04 #12
ok :) er der nogen der ved hvad sådan noget kan komme til at koste hvis motherboardet skal skiftes?
Ja, har købt den på Dell.dk
Avatar billede b-and Novice
26. juli 2009 - 16:14 #13
Inden vi nu alle helt afskriver den maskine - og foreslår den smides ud med storskraldet *S* så prøv lige denne kur.

Kaspersky har lavet en Rescue CD der kan bruges, når/hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer.

Du skal brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://ftp.kaspersky.com/devbuilds/RescueDisk/

Hent filen og gem den på skrivebordet, på en velfungerende PC - det er en ret stor fil på 100 MB så du skal være lidt tålmodig.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen, er det ikke tilfældet åben da dit brændeprogram > Filer > Åben > naviger til skrivebordet og find den downloadede fil og brænd den som en ISO.

Efter brændingen lægger du din nye Rescue CD i den defekte maskine og genstarter.

Lad maskinen boote op på CD'en og lad programmet opdaterer sig over nettet - vil nok kun virke på en maskine med kabel - så er det en bærbar så put et net-kabel på isenkrammet.  Ikke mulighed for det, så kør alligevel CD'en - så håber vi den alligevel kan få bugt med det som driller.

Du kan også bruge CD'en til at hente de filer ud som ikke må gå til hvis det ender med en formatering/gendannelse til fabriksindstillinger.
Avatar billede alexanderlund Nybegynder
26. juli 2009 - 16:17 #14
ville dette også virke når jeg ikke engang kan komme ind på BIOS?
Avatar billede b-and Novice
26. juli 2009 - 16:22 #15
Jeg aner det ikke - men prøv, du har alt at vinde og ikke noget og tabe... *S*
Avatar billede alexanderlund Nybegynder
26. juli 2009 - 16:29 #16
Prøver at ringe til Dell Support, og bagefter prøver jeg dit bud.
Btw. garantien er udløbet. Det er derfor jeg spørger om prisen :)