Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
23. juli 2009 - 13:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ét billede med 3 billeder i

Hej
Jeg har længe ville lave billedet, men kan ikke finde ud af det.
Nogle af jer der ved hvordan man laver ét billede med tre billeder i. Ligesom det her billede: http://photo.vixdata.com/data/media/photo/medium/27e/27ede5c6-a706-4ba2-8e2d-3675596e26c4.jpg

Men bare med 3 "Personer"

- xIraqisteve
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juli 2009 - 14:08 #1
1. stk. LIM stift
1. stk. Karton, A2
1. stk. Se og Hør
:-)

Nej, jeg vil anbefale dig at bruge et program som GIMP (gratis) eller Photoshop (14.400 kr.) :-)

Du finder de billeder du skal bruge, ligger dem i hvert sit lag og sidder så og fitler med det til det ser ud som du ville have det til :-)
Hele pointen er at du skal have et program der kan arbejde i "lag" så du kan ligge ting oven på hinanden :-)
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
23. juli 2009 - 14:27 #2
Jaja.. Det ved jeg godt..
- Men Photoshop har jeg downloadet (ikke købt), og derfor er der mange ting som man ikke kan gøre. I forhold til hvis du køber det og har hele lortet med.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juli 2009 - 14:36 #3
Så prøv GIMP :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2009 - 15:29 #4
helt enkelt og gratis.
Åben baggrund i ms-paint.
Åben en ny ms-paint med 'en person' - vælg marker et område (ikon øverst til venstre) og marker så den nederste af de to ikoner, der vises under de faste ikoner (dvs uden baggrund)
tegn nu personen ind, og vælg Ctrl+C for at kopiere.
Gå til første ms-paint, og vælg Ctrl+V for at sætte ind - træk personen på plads - evt kan du rotere personen via menuen. Når person er færdiganbragt/roteret tryk på Enter, og det sidder der.
Tilsvarende med de andre personer - til sidst gemmer du det færdige som .jpg-fil.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. juli 2009 - 15:29 #5
http://www.johnsbilledbehandling.dk/?Gimp:Videoer_-_Tutorials_om_Gimp

Scroll ned til: Kreativ beskæring
•Bearbejdning af feriebilleder fra Bente Olsen. En collage.

Klik på: En collage.

Her vises en video om, hvordan du gør det i GIMP.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. juli 2009 - 15:32 #6
>> claes57 - du kan ikke markere andet end firkanter i paint... Selv om du "skærer" et udsnit ud, vil den bare finde den firkant hvor hele det udskårne er i... I hvert fald i Win XP udgaven... Så det dur ikke...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2009 - 16:06 #7
jo man kan - du tegner rundt om, og markerer, at baggrund skal væk.
Der ser ud til, at man klipper en firkant, men når man sætter det ind i nyt, så er det med den valgte kant.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2009 - 16:11 #8
dette er lavet med ms-paint
http://img22.imageshack.us/gal.php?g=ja7k.jpg
første billede er originalen - derefter lavede jeg (med irfan-view) en udgave i få farver/stregtegning.
Og med ms-paint klikke jeg hoved/arme/fødder fra original til stregtegningen.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
23. juli 2009 - 21:10 #9
Hvis du ikke er vild med GIMP kan du bruge en opgraderet udgave af Paint. Det hedder Paint.Net og er rimeligt meget ligesom paint, udover at det også kan arbejde i lag, med transparente dele og flere udskæringsmetoder.
http://www.getpaint.net/
Avatar billede Molly89 Nybegynder
23. juli 2009 - 21:19 #10
Adobe Photoshop Elements 7.0
det er heller ikke så dyrt
Avatar billede mrgumble Nybegynder
23. juli 2009 - 21:53 #11
Paint.Net er gratis. :)
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
07. marts 2010 - 12:46 #12
Svar tak (:
Avatar billede vejmand Juniormester
07. marts 2010 - 15:08 #13
Hvem ønsker du at tildele point?  :-)
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
07. marts 2010 - 17:35 #14
Til claes57
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
21. marts 2010 - 19:36 #15
har fundet ud af det nu