Avatar billede Molly89 Nybegynder
22. juli 2009 - 17:30 Der er 6 kommentarer

Hjælp til grafisk spørgsmål!

Hejsa

<i>Jeg har tit tænk på, når man nu køber en dvd, så er det tid der er sådan noget flot grafik i den .. bla. i Calender girls og My best friends wedding lige inden man starter filmen .. og så er det jeg er interesseret i at vide...</i>

<b>hvordan bliver det lavet??
bruges der et bestemt program?? i så fald hvilket et??
kan man selv lave den slags ting??</b>

<i>håber i vil svare da jeg står og skal lave sådan noget til en video jeg optog til et bryllup, og så for at den ikke bliver for kedelig så ville jeg godt pifte den lidt op med noget grafik ...

Håber på et relevant svar... gerne snarest :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 20:01 #1
De professionelle bruger hovedsagelig Photoshop fra adobe.com og koster spidsen af en jetjager.

Det mest simple program må være Paint som er med i alle windows.

Ellers findes der et utal af gratis grafikprogrammer på download.com

Hvis du skal have det med i en DVD sekvens, skal du gemme din grafik i de formater som DVD afspilleren kan klare, typisk *.jpg

Der findes også et hav af gratis programmer som kan organisere dine filmklip og blande det med grafik og tekst, de har sædvanligvis også en hel del effekter som gør det lidt mere underholdende. Du kan således sammensætte en hel film på din harddisk inden du beslutter dig for at brænde det på en dvd
Avatar billede Molly89 Nybegynder
22. juli 2009 - 23:00 #2
Jae desværre er photoshop meget dyrt og på nuværende tidspunkt siger min pengepung ikke lige ja til den form af program .. så det skal enten være et program der kan det samme men bare til en billigere pris .. eller som du nævner gratis programmer ...

De gratis programmer der er - hvis du evt skal nævne et godt et hvilket et er så det??

eller hvis jeg skal søge efter de programmer, hvad skal jeg så søge under - DVD programering eller??

undskyld jeg spørger dumt! .. men du skal ihvertfald have tak for dit svar :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 23:55 #3
Correl Paintshop http://download.cnet.com/Corel-Paint-Shop-Pro-Photo/3000-2192_4-10001995.html?tag=mncol

eller/og: http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?query=dvd+maker&tag=srch&searchtype=downloads&filterName=platform%3DWindows&filter=platform%3DWindows

Som sagt er der mange muligheder, så læs Anmeldernes kommentare og find den som passer bedst til formålet, inden du installere
Avatar billede hmanback Nybegynder
23. juli 2009 - 13:06 #4
Hvis du leder efter et stykke software ala Photoshop så prøv:
http://www.gimp.org/
Avatar billede Molly89 Nybegynder
23. juli 2009 - 21:16 #5
Du skal have mange tak for din hjælp ... :)

Fortsat godt dag
Avatar billede Molly89 Nybegynder
23. juli 2009 - 21:18 #6
Så vidt jeg ved er gimp kun til billedebenhandling??