Avatar billede frbl Nybegynder
17. juli 2009 - 10:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 skærme en pc som kører hvert sit program

Hej
Jeg har en IBM R52 siddende i docing station og tilkoblet en LCD fladskærm, jeg kan godt få gange i begge skærme, men hvordan opsætter jeg min PC'er for at få den til at køre med hvert sit program på hver sin skærm? f.eks. Outlook på den ene skærm og Word på den anden skærm?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. juli 2009 - 11:05 #1
Du skal bare have udvidet dit skrivebord.
Nu antager jeg du kører med Vista, så du højreklikker på skrivebordet og vælger "Personlige indstillinger". Nederst på listen vælger du "Skærmindstillinger".
Hvis Vista har opfattet, at du har to skærme, kan du se det. Tryk på skærm nr. 2 og sæt flueben i "Udvid skrivebordet over til denne skærm".

Alt efter grafikkort og driver og programmer kan der være andre måder at gøre det på.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. juli 2009 - 11:07 #2
Derudover kan jeg anbefale, at du henter Winsplit Revolution. Det gør det lettere at resize vinduer, og når man har to skærme, trykker man blot på en tastaturkombination og vinduet bliver flyttet over i det andet vindue. Det er lettere og sjovere end at gendanne vinduet, trække det over i det andet med musen for så at maksimere det igen.
Avatar billede frbl Nybegynder
17. juli 2009 - 11:10 #3
1. Kører XP
2. Hvor henter jeg winsplit revolution, hvis det skal bruges til XP?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. juli 2009 - 11:30 #4
1. Det er blot et skridt kortere; højreklik på skrivebordet --> Egenskaber --> Sidste faneblad.
2. http://lmgtfy.com/?q=winsplit+revolution
3. Svarmuligheden anvendes kun til at besvare til oprindelige spørgsmål, såfremt man har en løsning.