Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
16. juli 2009 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Siemens Router hjælp!

Jeg har lige fået mig en Siemens Router, og jeg har sydfyns elforsygning, så når jeg sætter net kablet i routeren og de to andre LAN stik i min computer og Playstation3 kan ingen af dem komme på nettet??
Computeren spørg efter et eller brugernavn og Kode??
Og sådan noget har jeg ikke da jeg fik routeren af en ven der fortalte han aldrig havde brugt kode eller noget??

Der er en WAN indgang og 4 LAN indgange.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 18:05 #1
Hvilken model drejer det sig om?

Prøv at nulstille routeren. Gøres som regel vha. lille knap bag på routeren, der holdes inde i 10-20 sekunder.
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
16. juli 2009 - 19:21 #2
Det har jeg prøvet men det er en
Gigaset SE505 dsl/cable Wireless Router 54 Mbit/s

Det er hva der står på den??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 19:34 #3
Har du adgang til nettet, hvis du du kun sætter din pc, henholdsvis PS3 til?

Det er muligt, at Sydfyns Elforsyning har lagt en MAC-spærring ind, så du kan evt. prøve at klone din PC's MAC-adresse til routeren (se manualen).

PS "svar" er kun til brug for point-uddeling - se faq'en:

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
16. juli 2009 - 19:47 #4
Hmm en switch og hub er ulovligt at bruge her på kollegiet.
Skal der kobles flere computere til skal en Router benyttes??

Såå jeg kan KUN kører på min computer det er lidt træls... At jeg ikke kan få opdateringer til min ps3 uden at skal helt ned bag alle møbler osv for at få net til den...
Men MAC spærring?? Har ingen manual eller noget som helst til Routeren...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 19:58 #5
Når nu du sidder på et kollegium var det måske en idé at rådføre dig med en af de IT-ansvarlige?

Manualen finder du her:

http://download.gigaset.com/repository/248/24816/gigasetse505dslcable_app_manual_10_eng.pdf
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
16. juli 2009 - 21:53 #6
Hmm aaaah okay... takker
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. juli 2009 - 22:01 #7
Skriv tilbage, når du får det løst eller hvis du har yderligere spørgsmål.
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
17. juli 2009 - 20:07 #8
Jeg er finish takker :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
18. juli 2009 - 09:35 #9
Velbekomme :)