Avatar billede need4speed Nybegynder
15. juli 2009 - 20:21 Der er 10 kommentarer

Lægge et image boot på en USB stik med Acronis

Jeg har programmet Acronis til at lave backup image med.

Jeg ønsker at lave et backup image fra en pc som skal lægges ned på en USB stick som så kan indsættes i en anden pc, som ikke pt kan boote op i windows. Det er så meningen at denne pc skal have installeret imaget via USB sticken, er det overhovedet muligt? eller skal man bare have fat i et andet program.
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. juli 2009 - 20:33 #1
Det burde være muligt. Jeg har lige selv lagt Acronis ned på en USB-pen, da min bærbar ikke har et cd-rom drev. Jeg bruge min eksterne harddisk til TrueImage.

Hvis din USB-pen er stor nok til både Acronis TrueImage og et Image, så vil jeg mene at det kører.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 20:33 #2
Teoretisk kan du gøre det med 1.USB pen plus 1. CD/drev
Men det forudsætter, at de 2 computere har nøjagtig det samme shipset på bundkortet. Ellers kommer det ikke til at køre.
Avatar billede need4speed Nybegynder
15. juli 2009 - 20:47 #3
Jeg fik det hvis til at spille nu og kan hvis nøjes med 1 USB stick når den er på 8 GB.

Jeg mener at begge pcere er identiske udover at den ene kun har 512 mb ram, men det har vel ikke den store betydning?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 20:52 #4
Nej det er ligemeget, når bare de har samme shipset.
15. juli 2009 - 20:55 #5
PS: Gennemfør DISKOPRYDNING + DEFRAGMENTERING før Image oprettelse ...
Avatar billede need4speed Nybegynder
15. juli 2009 - 23:02 #6
Overvejer at installere en helt frisk maskine før jeg tager et image af den, men tak for rådet.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 23:10 #7
Ja det er et godt råd, for alt plus "skidt og kanel" kommer med
på et Image. Men husk det med chipsettet, det går bare ikke med
2 forskellige.
Avatar billede need4speed Nybegynder
15. juli 2009 - 23:16 #8
Yep jeg må lige tjekke op på chipsettet, hvis det alfa omega om det kan lad sig gøre eller ej :)
Avatar billede need4speed Nybegynder
21. juli 2009 - 21:50 #9
Hvor i windows står der hvilket chipset man har ? synes ikke rigtig det står under windows enhedshåntering.
Avatar billede need4speed Nybegynder
21. juli 2009 - 21:52 #10
Fandt programmet CPU-Z det kan hvis aflæse det.