Avatar billede krukken Juniormester
14. juli 2009 - 23:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskrive billede til <asp:image>

Fra min backend før jeg en bytestrøm, som er et billede. Denne byte strøm vil jeg gerne udskrive til en <asp:image>-tag.

Indtil videre gør jeg dette via en IHttpHandler. Problemet er nu, at det er ikke alle der har et billede, og kan ikke tjekke i min control, om ProcessRequest ret faktisk udskriver et billede til siden.

Problemet er nu, at jeg gerne vil have fjernet billedet, hvis der ikke er data til det.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. juli 2009 - 23:33 #1
Hvad med at vise et dummy-billede, hvis der ikke er et billede ?
Avatar billede krukken Juniormester
14. juli 2009 - 23:41 #2
Det dur desværre ikke:) Jeg havde også været i den retning:) Kan man måske få en reference til controllen via findcontrol, eller er der en anden måde, som man kan udskrive et billede til et image-tag?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2009 - 00:54 #3
Ikke fra dit billedscript.

Men på din aspx.cs side kan du lave en foresøpørgsel om billedet findes, og så skjule <asp:image> - så bliver der heller ikke forsøgt hentet et billede.

Det giver lige dobbelt så mange opslag i databasen. Men det går nok.
Avatar billede krukken Juniormester
15. juli 2009 - 09:32 #4
Ahhh - hvorfor har jeg ikke tænkt på det:) Det er en rigtig god ide. Jeg slipper for at lave to kald, hvis billedet ikke findes, og hvis det findes, så er det cachet:)

Ligger du et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juli 2009 - 10:17 #5
;) Jeg samler slet ikke på point, tak. Accepter blot dit eget svar.
Avatar billede krukken Juniormester
21. september 2009 - 18:03 #6
Det gør jeg så. Mange tak for hjælpen.