Avatar billede CHDuelund Praktikant
14. juli 2009 - 00:09 Der er 8 kommentarer

"No Signal Input" under opstart.

Hej.

Oplever problemer med at min computer, som jeg lige har fået af min far, ikke kan vise noget på skærmen under opstart. -Vi taler hér om boot-sekvensen hvor man bl.a. får en prompt der fortæller at man kan tilgå BIOS ved at tryk på en knap osv. På skærmen står der blot en meddelelse i stil med "No Signal Input".
Når først computeren når til Windows er der ingen problemer og hér viser den fint billedet.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?
Opsætning listet nedenfor.

GigaByte GA-8SGXL (Bundkort)
Intel Pentium 4 3,0 GhZ
Ukendt 512mb RAM
Ukendt ATI Radeon 9600XT
iiyama ProLite E437S (Skærm)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2009 - 08:28 #1
Findes der ikke et menu punkt på skærmens egne instillinger, så du kan gå tilbage til fabriks indstillinger.
14. juli 2009 - 08:48 #2
... har du flere skærmudgange på din PC ?
Avatar billede CHDuelund Praktikant
14. juli 2009 - 09:50 #3
kimz -> Der er et menu punkt på min skærm der hedder "Reset" og dette har jeg også forsøgt mig med mens computeren var startet op i Windows. Kan ikke tilgå menuen på skærmen, før den har signal.

karise_larry -> Der er en alm. VGA- og en DVI-udgang på det grafikkort der sidder i.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 13:58 #4
Når windows kan køre, kan det jo ikke være skærmen som fejler.
Prøv så snart computeren booter op, vedvarende at trykke på enten
"Del" eller "F2" for at se, om du alligevel kan komme i Bios.
Kommer du det, så tryk på "Defaults" og derefter på F10, og se
om det gør en forskel. Det er første gang jeg har set det underlige
problem.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 14:00 #5
Ps. Det du har skrevet er en kommentar, den skal ikke skrives som
et svar. Svar bruges først når spørgsmålet lukkes.
14. juli 2009 - 14:46 #6
... og hvilken udgang bruger du ?

Det virker som om at den udgang du bruger først bliver aktiveret/aktiv når Windows/driver bliver loaded ?
Det har jeg set før ..
Avatar billede CHDuelund Praktikant
16. juli 2009 - 18:11 #7
Hej venner.

Jeg prøvede de ting som i foreslog, men disse hjalp ikke. -Kom i tanke om at jeg havde et gammelt GeForce FX-5900 til at ligge og prøvede med dette.
Herefter viste der sig ingen fejl, altså må det have været en fejl ved kortet.

Jeg siger tak for jeres tid.
16. juli 2009 - 18:44 #8
(Det var jo smart *S*)