Avatar billede Jurgen Nybegynder
13. juli 2009 - 20:40 Der er 1 kommentar

En "let" PDF

Jeg kæmper med at lave en PDF så let som muligt. Det er et magasin på 24 sider i InDesign. Jeg har lavet alle bileder om til RGB JPG i 72 DpI - jeg vælger destiller indstillingen som skulle give den "letteste" PDF og alligevel kan jeg ikke få den under 16 Mb.
Til sammenligning har jeg hentet et magasin med en hel del store bileder på 68 sider og det "vejer" kun 1,5 Mb

Hvordan f... får jeg en PDF så lang ned?
Avatar billede Himbear Nybegynder
13. juli 2009 - 22:26 #1
Jeg har tit haft dette problem, men jeg kender ikke årsagen. Har du nogle PDF'er som du har sat ind InDesign-filen?

Prøv at åbne det i Acrobat og vælge "Gem som" under et andet navn. Efterfølgende kan du jo prøve nogle af de funktoner der er i Acrobat til at gøre den mindre.