Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2009 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Webshop råd søges

Hej

Jeg skal lave en webshop med hårdehvidevare.

Jeg overvejer et af følgende grundsystemer:

1. Wordpress
2. Joomla

Jeg har så behov for en ecommerce pakke ovenpå, selvfølgelig gerne gratis.

1.a. e-commerce
2.a. Virtuemart

Men den skal være let at opdatere, kunne tilsluttes PBS (hvad koster det egentligt) og kunne lave e-faktura til det offentlige.

Er der nogen der har erfaring med sådanne systemer?
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. juli 2009 - 22:49 #1
E-commerce i wordpress vil jeg næsten udelukke, da der ikke findes et standard PBS-modul til det. Alternativet er selvfølgelig at benytte Paypal-betaling eller lignende, eller få nogen til at kode en betalingsgateway til PBS til dig.

Så ser det lidt lysere ud med hensyn til betalingsgateway til Joomla/Virtuemart, hvor Epay har lavet et standardmodul, som kan bruges. Du kan læse om opsætning af det her:

http://www.virtuemart.dk/main/getStarted1_1

Mit firma har erfaring med opsætning af Joomla og E-handel, så hvis du får brug for professionel hjælp på et tidspunkt, er du velkommen til at kontakte mig.

Og ellers er der som nævnt en glimrende gør-det-selv guide på ovenstående link ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. juli 2009 - 08:57 #2
bmpi>> Hvad koster en konfiguration og hvad indeholder den? Hvis du ikke er meget for at sige det her (det kan jo opfattes som reklame) så mail mig på thusgaard hos gmail prik com.

Der er også OScommerce. har jeg lige fundet ud af.  ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. oktober 2009 - 11:13 #3
Vi har midlertidigt droppet det. Smid et svar. Jeg lukker senest om 14 dage, til egen fordel hvis der ikke er kommet svar inden.
Avatar billede bmpi Nybegynder
26. oktober 2009 - 08:11 #4
Hej James

Beklager jeg ikke har svaret. Prisen på konfiguration er næsten ikke til at sige. Det afhænger helt og aldeles af den shop, du sætter op. Men hvis det kun er konfiguration og ikke design, programmering osv, så er det ikke alverden det koster.

Ja, der er også OsCommerce, som er et rent shop-system. Et shopsystem som Magento er efterhånden også ret udbredt i Danmark, men af de to foretrækker jeg personligt OsCommerce.

Jeg ville nok bruge Joomla+Virtuemart, hvis shoppen bare er en del af et større website. Hvis websitet KUN består af shoppen, så ville jeg gå efter OsCommerce i stedet.

Men nu har i droppet det, og det er bare ok. I fik svaret her til sidst alligevel ;-)