Avatar billede luke2009 Nybegynder
07. juli 2009 - 18:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tjek for fejl forbindelse

Når der ikke er forbindelse til databasen fremkommer en side, hvor der står, at siden ikke kan vises, og så en masse tekniske beskrivelser. Det synes jeg ikke er smart at præsenterer brugeren af websiden for. Hvordan gøres så der fx. skrives "Der er desværre ikke forbindelse til databasen. Prøv senere." på en side man selv har designet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. juli 2009 - 19:01 #1
Umiddelbart giver din beskrivelse ikke helt mening, da det er ASP koden der laver kaldet.. men ok.. :)

Det nemmeste ville være en On Error Resume Next.. det er en lidt grim løsning, men stadigvæk en løsning..

eksempel:

On Error Resume Next

' indsæt kode her der kan gå galt

' til sidst:

If Err.Number <> 0 then

  Response.Write "Der opstod en fejl.. fejlnummer " & Err.Number & " og beskrivelse: <br>" & Err.Description

End If
Avatar billede luke2009 Nybegynder
07. juli 2009 - 21:05 #2
Tak. Det er lige hvad jeg kan bruge. Læg et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. juli 2009 - 21:15 #3
Svar :-)
Avatar billede kdasummer Nybegynder
07. juli 2009 - 22:30 #4
husk at tilføje "On Error Goto 0" efter thesurfers kode. det gør at der igen vil komme fejlmeldinger med de andre koder du har skrevet. det er ikke nogen god idé at ignorere -alle- koder, da on error resume next bare skøjter hen over fejl.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
07. juli 2009 - 22:31 #5
læs forresten dette om errorhandling i asp hvis du vil lidt mere ind i sagerne: http://www.cpearson.com/excel/ErrorHandling.htm