Avatar billede mcclement Nybegynder
03. juli 2009 - 18:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forum spam

Hey folkens

Jeg er gået hen og blevet admin på et forum. Vi har så den seneste tid oplevet problemer med spam. Det kommer iform af, en bruger opretter sig med en mail og osv. ligesom alle andre, og derefter går ind og spammer de 5 nyeste tråde, eller lign. Jeg ville så høre om nogen kender en løsning på dette.

Indtil nu har jeg bare slettet brugeren og beskederne. Men man kan også rapportere en besked, ban henholdsvis email og ip'en på den person. Men dette hjælper jo ikke meget hvis det er noget bot-net der laver rodet...

håber nogen har en løsning.

PS: Hjemmesiden med forummet kan du finde her: http://www.trigeminus.dk/forum/default.asp
Avatar billede elkoger Nybegynder
03. juli 2009 - 20:21 #1
Altså, vil mener når du har CAPTCHA på registereingen, så må de gå en anden vej igennem hvis det er bot generet, og der faktisk ikke sidder en og gør det her.

Er det den nyeste version af det forum som du bruger?
Avatar billede mcclement Nybegynder
03. juli 2009 - 20:31 #2
det skulle det være ja, men det er det svære i det, er jo at de bare går ind og opretter sig ligesom enhver anden bruger kan. og så spammer de derefter...

men ja, jeg skulle mene at forummet er opdateret som det skal.

bare en ide jeg selv fik var, om den bedste løsning ikke ville være at jeg skulle aktivere dem før de fik adgang, for at udelukke flere. for når det er denne spam med at de skriver en besked i de 5 nyeste emner, og så ser man dem ikke igen... så gider de vel ikke vente på det, eller hvad... for tvivler på de sidder manuelt og indtaster hver gang...
Avatar billede mcclement Nybegynder
29. september 2009 - 19:04 #3
adsf