Avatar billede Bladbud Nybegynder
02. juli 2009 - 20:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Renseprogrammer" til ubuntu/dabuntu/ubuntu/kubuntu

Er der "Renseprogrammer" i stil med "cCleaner" "Power Tool Lite" m.m

til ubuntu/dabuntu/xubuntu/kubuntu, som jeg har kigget lidt på, men ikke kender så godt endnu.

Ja, jeg ved godt at de programmer jeg nævner er til Windows, og jeg bruger "cCleaner" på min Vista.

Men, altså:

Findes der alternativer til disse "Renseprogrammer" til Linux?

Eller er det slet ikke nødvendigt?

Med Venlig Hilsen
Bladbud
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 22:25 #1
Nej Det gør der ikke

De programmer renser registrerinsbasen i Windows, men da Linix ikke har en registreringsbase er det ikke nøvendig til Linux :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 22:27 #2
Kopieret fra openSUSE guiden:

Sikkerhed - virus, spyware o.l. er ikke-eksisterende problemstillinger.
Vedligeholdelse - scanning for spyware, virus, opdatering af spyware- og virus-programmer, defragmentering, oprydning af registreringsdatabasen og mere bliver man fri for.
Avatar billede Bladbud Nybegynder
03. juli 2009 - 07:26 #3
Tak for svaret ...
Avatar billede Bladbud Nybegynder
07. juli 2009 - 06:54 #4
Tak for den gode oplysning samsonjens
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2009 - 10:55 #5
Godt at du kunne bruge det til noget :-)

Du lukker spørgsmålet ved at klikke accepter et eller andet sted