Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2009 - 14:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

2 skærme på en PC med hvert sit program på ?

Hej. Jeg har en PC med et grafikkort med 2 udgange og har brug for at der kører 2 programmer samtidigt,- et på hver sin skærm. Er dette muligt ?
Mit kort har en vga samt en DVI-udgang. Er det bedre at sætte et ekstra PCI-kort i maskinen ?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
01. juli 2009 - 14:54 #1
hvilke programmer er det?
Avatar billede osdata Nybegynder
01. juli 2009 - 14:58 #2
Ja, de 2 programmer kører i hver sit vindue og så trækker du bare det ene program over på nummer 2 skærm.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
01. juli 2009 - 14:59 #3
du kan fx. ikke køre 2 spil på 2 skærme, medmindre det ene køre på window mod - altså du kan køre alle systemer på hver sin skærm så længe at de køre i window mod " hvor de ligner en slags internet explore "
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. juli 2009 - 15:00 #4
husk at gå ind i skærm indstillinger og vælg:
"udvid skrivebord til denne skærm" for at aktivere skærm to.

Og lad være med at overveje at sætte et ekstra kort i - det laver KUN ballade :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. juli 2009 - 15:02 #5
#3 - det kommer an på hvordan "fullscreen mode" er sat - wow kan f.eks. godt køre to fullscreen hvis du bruger "windowed mode + maximise" - ved godt det ikke er ægte fullscreen, men det ligner.
Og andre spil overtager grafikdriveren helt, hvilket gør at du ikke engang kan bruge et windowed program og spillet :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2009 - 15:03 #6
På den ene skærm skal der bare køre et word-dokument eller internet explorer (surf) Den anden skærm er en touch-skærm der kører sit eget program hvor kunder kan tjekke ud og ind i institutionen. Har ikke fået det program endnu, men det kører vist i fuldskærmstilstand (om man så må sige)...
01. juli 2009 - 15:04 #7
Min søn kører WOW for fuld opløsning på #1 skærm og Skype/messenger/Webcam/itunes/... på #2 skærm. Og dette samtidig. Virker fint...

Det er jo også en GAME PC -> http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=44348 ...
01. juli 2009 - 15:06 #8
Mht. #6 -> Når 'kunderne' bruger Touchskærmen/programmet ka' du (på den anden skærm) ikke gøre noget som helst...
01. juli 2009 - 15:07 #9
Find/skaf en 'dum' PC til kun dette Touchskærm halløjsa. Alt andet vil give ballade/besvær...
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2009 - 15:31 #10
Okay, Karise. Jeg fifler lidt og sætter en gammel pc på opgaven.
Tak for hjælpen
01. juli 2009 - 16:45 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede nts Nybegynder
25. september 2009 - 16:33 #12
Hvordan fungere det? Altså hvis nu jeg sætter to skærme til min computer og jeg sidder og spiller på den ene skærm og har skrivebordet på den anden. lad os så sige jeg skal på msn hvad gør jeg så for at bruge den anden skærm?
25. september 2009 - 16:40 #13
... trækker/ flytter musen over på de anden skærm !!!
Avatar billede nts Nybegynder
25. september 2009 - 16:41 #14
Okay. thx for hjælpen :)