Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2009 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visning af billede - max størrelse

Jeg har et galleri hvor man kan uploade billeder - vil gerne have lavet så der er en max størrelse vindue på billederne når de bliver vist... Bare så hvis der er nogle 3000 x 2000 billleder at de ikke bliver gigant... Så man måske har en max størrelse på 1024 x 768....

Kan man gøre det uden at ændre i selve billederne?
Avatar billede keysersoze Guru
30. juni 2009 - 11:01 #1
Hvis du har adgang til et image-komponent på dit webhotel, det bør der være, så kan du resize billederne, hvis nødvendigt selvfølgelig, med det. Resizen kan foregå on-the-fly så billedet ikke skal gemmes på serveren men sendes direkte til klienten.

De fleste komponenter har hjemmesider med gode eksempler - så undersøg først hvad du har adgang til, se hvad du kan finde af eksempler og spørg om nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2009 - 11:06 #2
Ok, har adgang til ASP-image, så jeg må lige prøve at lure om den kan klare det...
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:41 #3
lukketid?