Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
26. juni 2009 - 00:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk Genstarter

Hey, man er efterhånden ved at få grå hår på hoved her :/

lige lidt historie.
det startede med min gamle sata harddisk begyndte at lave genstart lyde, ligesom når et dvd-drev prøver at læse en ulæselig cd, og computeren begyndte at blive langsom og musen hakkede i det når man bevægede den, efterfølgende kom der en blå fejlkode som er blever oversat til en bad sector halløj, så jeg måtte ud og købe ny harddisk..
imellemtiden havde jeg en gammel harddisk som jeg så satte til og formateret og installered windows igen.
den harddisk begyndte så på det samme, og lave samme fejlkode.. okai så kunne det være mit bundkort tænkte jeg, så jeg købte et nyt, og samtidig var min nye harddisk ankommet.
Jeg sætter det hele sammen igen, og vupti den helt nye harddisk med helt nyt bundkort laver akkurat det samme efter formatering og ny windows install... dog laver den ikke nogen blå fejlkode "endnu"

nu er det sårn at jeg tænkte hvad er oddset for at 3 ud af 3 harddisk begynder at lave genstart lyde eller hvad det hedder? og om der muligvis ligger noget andet bag jeg ikke kan finde ud af..
jeg håber i kan hjælpe mig lidt her, for jeg er efterhånden løbet tør for penge og tålmodighed :S

spec:

Intel Duo 2 core E8200 2.66Ghz
Asus P5Q SE (nyt) det gamle er: Asus Maximus Formula
4GB ram
GeForce 8400GS
HDD: Seagate 7200.10 80GB, 8MB, SATAII (ny)
Avatar billede off-line Nybegynder
26. juni 2009 - 01:19 #1
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. juni 2009 - 03:20 #2
Hej..

Jeg har set og "(hørt)" sådan et problem før og dette skyldes at der var en løs forbindelse i strømstikket fra strømforsyningen til harddisken.. "(1-Rød + 1-Gul + 2X-Sort)-Stik"..

Det kunne også værer selve strømforsyningen som er "lidt" defekt som slår strømmen til og fra..
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
26. juni 2009 - 10:33 #3
Jeg ville skifte strømforsyningen uden tvivl.. eller prøve med nogle af de andre strømkabler fra strømforsyningen.
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
26. juni 2009 - 15:58 #4
jeps, det var strømforsyningen =) har fået en ny og alt virker igen... men hey nu har jeg så lige fået 800gb ekstra hdd :D siden MichaelIWJ-IT var først, så får du point, så hvis du ligger et svar :D
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. juni 2009 - 17:46 #5
OKi (O: