Avatar billede Bucarazzi Nybegynder
25. juni 2009 - 22:29 Der er 8 kommentarer

Program der husker hvad der er blevet tastet

Hej alle

Jeg er en bekymret fra til en søn på 14 år.
Han har naturligvis sin egen PC, men jeg er bange for, han
ikke bruger den helt fornuftigt.
Jeg har set ham over skulderen en enkelt gang, hvor det var
rockergrupper han sad og læste om.
Jeg tror han også læser meget om farlig tuning af knallerter o.lign.
Når jeg konfronterer ham, afviser han blankt.
Men jeg "VED" det inderst inde, så jeg vil gerne have "taget ham i det"!
Derfor tænkte jeg på, om der ikke fandtes et program, som husker hvad der bliver tastet på computeren, så jeg senere kan gå ind og læse om, hvad han har lavet og hvor på nettet han har været henne?

Han er god til at få slettet sine cookies og midlertidige internet filer, så der er intet at hente.

Jeg håber nogen kan hjælpe!

Hilsen Buca
Avatar billede fusion-it Nybegynder
25. juni 2009 - 22:33 #1
Knægten er 14 år sæt ham på plads og tag hans PC hvis ikke han vil makke ret.
Ingen grund til at lege med ham, jeg går ud fra du er "far" ikke "fra" :) så har du vel også det sidste ord ?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. juni 2009 - 22:33 #2
Ikke fordi jeg synes det er en god ide, men: http://da.wikipedia.org/wiki/Keylogger
Avatar billede mrtn Nybegynder
25. juni 2009 - 22:34 #3
Prøv denne her:
http://download.live.com/familysafety

Pris: gratis
Avatar billede justrace Novice
25. juni 2009 - 22:45 #4
Har du prøvet at tale med ham, altså ikke en konfrontation, men en rigtig snak?
Direkte konfrontationer er noget indenfor millitæret, og overvågning med de metoder du tænker på, er absolut ikke fremmende for et godt far/søn forhold. Du kommer bare til at løbe panden mod en mur, og hvis han er lidt god til pc, opdager han det, og så tror jeg han mister respekten for dig.
Du opnår kun at han ikke bruger sin egen pc, og bare låner en andens.
Men ok, start du bare den kolde krig på hjemmefronten, men vær forberedt på at tabe den.
Avatar billede egmose Novice
25. juni 2009 - 22:46 #5
vejmand: Han antivirus vil fange den!
mrtn: Det opdager knægten hurtigt og finder hurtigt ud af hvordan den omgås.

Bucarazzi: Kan godt forstå du er bekymret
Det her måske: http://www.nettips.dk/p2598.asp
Avatar billede fusion-it Nybegynder
25. juni 2009 - 23:29 #6
Jeg er fuld enig med justrace, selvom min måde kunne lyde som militær opdragelse .... hmrp har ikke været i mili :) men det ville ikke have skadet mig .
Avatar billede showsource Seniormester
26. juni 2009 - 08:22 #7
også enig med justrace !!!
Avatar billede justrace Novice
26. juni 2009 - 09:54 #8
Du kunne jo i stedet for at konfrontere ham med de rockerrelaterede sider, spørge nysgerrigt hvad det er han kigger efter, og være oprigtig interesseret i hvad han interesserer sig for. Det kunne jo være han bare er en helt alm. nysgerrig 14-årig, der er ved at finde ud af hvordan han skal være sej. Det kunne jo være han bare var inde for at se, og det bliver man ikke kriminel af. På den måde kunne det jo være han lukkede op for godteposen og begyndte at tale om de ting han går og sloges med oppe i hormon-hjernen.
Hvis ikke du selv kan huske det, så taler drenge på den alder ikke så meget, andet end i skolen for at forstyrre undervisningen.
Da jeg var dreng, drillede vi pigerne, i dag sætter drengene hår, og sender sms'er. Stakkels tøser, de bliver helt overset.

Det med tuning af knallert, helt ærligt, hvad unormalt er der ved det? Hvis ikke drenge i den alder interesserede sig for det, så havde vi nok ikke motorsport, eller sågar biler til at køre rundt i. Måske skulle du hjælpe ham med de erfaringer du selv lavede som ung, og tunede din egen knallert?