Avatar billede HeleneHH Nybegynder
17. juni 2009 - 11:32 Der er 4 kommentarer

Komprimering af videofilm

Hej

Jeg vil gerne sætte noget overvågnings udstyr op med night vision. Udstyret skal kunne komprimere og lagre en fx 12 timers lang optagelse i rimelig god kvalitet (man skal kunne se ansigtsudtryk) uden at det fylder alt for meget.

Findes der evt IR kameraer som kan komprimere optagelserne i sig selv?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 12:06 #1
12 timer - det er godt nok meget...

Kunne det ikke være en ide at kigge på bevægelses aktiverede kameraer?
Avatar billede HeleneHH Nybegynder
17. juni 2009 - 12:43 #2
Nej, den skal optage hele tiden.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 12:55 #3
jamen, et eksempel kan så være en sådan:

http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/product_info.php?products_id=107&currency=DKK&language=DK

og så skal du have en computer der kan capture video fra et sådan stik og gemme det på harddisken. Det kan løses med et indstiks video kort (lidt ligesom en tv-tuner). og så masser af harddisk plads.

Ovenstående kamera har hvad der svarer til "dvd" opløsning, hvilket nok burde dække dit behov.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juni 2009 - 12:56 #4
Bevægelsesaktiverede kameraer, har som regel en buffer, således at når den registrerer bevægelse, bliver der optaget fra f.eks. 10 sekunder før bevægelses føleren registrerer bevægelse.

Det er da fjollet at have video af en statisk situation.

Der findes NAS servere, som har overvågning indbygget, og de optager fra kameraet på netværket. Så er det blot et spørgsmål om at have tilstrækkelig harddisk kapasitet i NAS serveren.
Dpg skal du huske på, at NAS servere har begrænset support af kameraer. De understøtter ikke så mange forskellige kameraer, så vælger du denne løsning, skal du undersøge hvilke kameraer NAS serveren understøtter inden du beslutter dig for hardware.