Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
15. juni 2009 - 11:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Feedback på nyt design

Hej jeg har lavet et nyt design som jeg selv syntes er blevet rigtig godt. Inden jeg går i gang så ville jeg dog lige høre hvad i syntes, og om i havde nogle gode råd.
Design ses her: http://netkogeren.a-mweb.dk/newredesign/
Gammel side: http://netkogeren.a-mweb.dk/

Jeg er allermest i tvivl om hvilken menu jeg skal have, på /newredesign/ er derfor 3 eksempler, hvad syntes i er bedst?

PS: intet på linket er kik-bart det er kun et billede med en baggrund.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. juni 2009 - 13:21 #1
Argh, mine øjne! Farverne skærer i øjnene!

Sagt på en nok lidt pænere måde, så skriger dine farver rigtigt meget. Samspillet af farver hjælper heller ikke på det.

Hvad angår menuerne, så syntes jeg det ser interessant ud, det du har til venstre. Dvs. én farve til forsiden-linket, én farve (den dæmpede) til ikke aktive elementer og endelige den kraftige farve til det valgte element.

Just my 2 cents... :)
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
15. juni 2009 - 15:06 #2
Hehe den sammensætning af menu, var slet ikke tanken

1. alle punkter har er den grønne farve med runde kanter.
2. de inaktive er grå, mens den aktive er "sort".
3. alle punkter sidder sammen og er grønne.

Jeg tror at jeg vælger punkt 2, men din sammensætning er da også noget der kommer i tænkeboksen.

Har du en ide til hvordan jeg kan forbedre designet så jeg ikke skal betale for øjenlæge ;)

Men har lidt en ide om at det kan have noget at gøre med hvilken computer man sidder på. Har godt set før at nogle farver bliver meget skarpe, hvis man ikke har nogen god skræm eller grafikkort, fx dem på min skole :)
Men det er nok også en del af min målgruppe så det må jeg tage med.
Dog tvivler jeg på at det er tilfældet med eksperten.dk's bruger ;)

Jeg ser gerne kommentarer for andre bruger også hvis de er et kopiprodukt af mrgumbles kommentar.

PS: jeg har også prøvet nogle andre design, men de syntes jeg ikke var særlig gode: http://netkogeren.a-mweb.dk/redesign/
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. juni 2009 - 15:29 #3
Det er nu mest de der skrig-grønne farver du skal ændre lidt på efter min mening. Så det er slet ikke alle farverne du nødvendigvis skal ændre på.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
15. juni 2009 - 15:53 #4
Ja men hvilke farver/dele er det, baggrunden, toppen, menuen ?
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
15. juni 2009 - 17:27 #5
Har lavet lidt eksempler hvor baggrunden og toppen er lidt mere dæmpet (syntes jeg).
Blandet menu: http://netkogeren.a-mweb.dk/newredesign/?img=1n8v2k1&bg=bgv2
Sort menu med grøn forside: http://netkogeren.a-mweb.dk/newredesign/?img=1n8v2k2&bg=bgv2
Sort menu: http://netkogeren.a-mweb.dk/newredesign/?img=1n8v2k3&bg=bgv2
Avatar billede hoeks Nybegynder
19. juni 2009 - 17:02 #6
Synes den sidste med sort menu er rigtig pæn!
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
19. juni 2009 - 21:28 #7
tak ;)

Jeg har også fået bekræftet at det er når man køre on-bord-grafikkort (grafikkortet sider i bundkortet), der for farverne til at slå totalt ud, og bliver meget skarpe.

Jeg tror også jeg vælger at bruge en sort menu, og så bruge den grønne knap på form's.
Har brugt det meste af dagen på at lave et design mere, som løser problemet med on-bord-grafikkort, og giver eksempel på en sort menu med grøn <form>.

Hvad syntes i ?: http://netkogeren.a-mweb.dk/newredesign/index.php?version=3d&menu=3
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
19. juni 2009 - 21:48 #8
PS: hvad syntes i skal "login | print | bogmærk" (quikmenu) feltet være som et rullegadin der...
a) når man tilgår siden visses kun (quikmenu) og ikke rullegadin. Man kan se senere holde mussen over og fx login feltet visses.
b) man kan klikke på et felt og derefter vil rullegadinet komme ned. Der vil altså altid være en af de 3 punkter der er valgt, efter man har klikket en gang.
c) ligesom b, men login feltet er standart. Altså visses det når man tilgår siden med det samme.

Håber jeg har forklarret hvad jeg menner tydeligt nok ;)
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
28. juni 2009 - 19:29 #9
Selv om der ikke kom meget feedback, bedes i nu ligge et svar.

PS: jeg søgte flere bruger som havde givet feedback.
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
03. juli 2009 - 15:38 #10
Lukker