Avatar billede AllBa Nybegynder
15. juni 2009 - 09:09 Der er 8 kommentarer

Simpel netværksharddisk på trådløs netværk

Nej alle

Jeg ved ikke meget om nedenstående hvorfor jeg håber på lidt hjælp fra gruppen her

Jeg har et trådløs netværk (nu stofa, men snart TDC Home TRio) og kunne godt tænke mig at få sat en harddisk op som kan bruges over det trådløse netværk aog af flere forskellige computere på en gang - trådløst. Og den skal også gerne kunne bruges når man ikke er hjemme - altså uden for det trådløse netværks rækkevide men via internettet

Den skal bare bruges til almindeige dokumenter samt film og musik - og også ngerne til at tage backup af de to bærbare computere der skal bruges - Jeg har i forvejen en trådløs printer, så det er ikke nødvendigt.

har kgget på Synology 207, men tror det er lidt overkill og for dyrt til mit behov.

Er der nogen der kan anbefale en løsning der passer til mit behov? - Den skal først og fremmest være driftsikker, billig og nem at bruge

På forhånd tak

Mvh

Allan
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2009 - 09:14 #1
Jeg ville faktisk anbefale Synoplogy, da den er både driftsikker og nem at bruge. Desuden kan du ligge på stranden på Las Palmas, og uploade dine feriebilleder, om du måtte have sådanne ønsker.
Det er en god all in the boks løsning.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
15. juni 2009 - 11:14 #2
jeg må give dragonknigth ret i det ( har selv en det er super til mange ting )
Avatar billede chalde Seniormester
15. juni 2009 - 13:23 #3
Hvis du vil lidt længere ned i pris, kan en Dlink DNS-323 anbefales herfra:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245071&searchArea=products&Soegeord=dns+323
Den eksterne adgang er dog her begrænset til FTP.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
17. juni 2009 - 10:20 #4
du kan få det samme som chalde i synology

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223411&searchArea=products&Soegeord=nas+synology

+ hdd og du er på 1200 men du får meget mere hvis du køber en 207 eller den nye 209 :-D
Avatar billede chalde Seniormester
17. juni 2009 - 11:08 #5
#4 Dns-323 er 2bay med mulighed for raid0,1 og jbod hvor DS-106j er singlebay.
Vær ligeledes opmærksom på, at DS-106j er pata, ikke sata.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
18. juni 2009 - 10:50 #6
ja men du kan få den der hedder 207 for 1100 + hdd den kan det samme ( og mere ) ind den du skrive om her og Dns-323 har kun ftp adgang fra internette der er på 207 meget og den koster 1200 med hdd ( så er det jo mere om man kan lide den ene eller den anden )
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2009 - 11:17 #7
#6 Hvor finder du ds207 til 1200kr?
Avatar billede dstjulle Nybegynder
24. juni 2009 - 09:48 #8
hvis du bestille den i usa kan du få den for de penge men her hjemme er det 1700 ke