Avatar billede snowsilk Nybegynder
13. juni 2009 - 09:59 Der er 3 kommentarer

lidt hjelp til Win xp

Jeg har nogle venner som jeg laver pc for.

Men det siste år her jeg fået pc næsten 2 md.

win er helt færdig nå jeg for den tilbage.

Så nu har de sport om jeg ikke kan lave sådan at de har bruger del
og jeg har adminstader del.

Det jeg tænker på er at de har adgang til progammer og sådan noget men de kan ikke install på pc.
Det er kun mig der kan det.

Men kan ikke huske hvad man skal og hvordan man gør.
Avatar billede nissen2630 Novice
13. juni 2009 - 10:14 #1
Du skal oprette en konto til den bruger der skal bruge maskinen og en Admin. konto til dig selv..
Dette gøres i kontrolpanelet under Brugerkonti.
Der kan du så sætte de rettigheder som brugeren skal have på maskinen.
Avatar billede b-and Novice
13. juni 2009 - 10:15 #2
Så må du ind i bruger og oprette dig selv som administrator og de øvrige brugere som brugere med begrænsede rettigheder.

MEN jeg syndes nu ikke det er løsningen, ville det ikke være mere formålstjenligt at sætte dig sammen med dem og så lære dem brugen af maskinen - samt hvad der kan installeres og hvad man helst skal holde sig fra??
Avatar billede snowsilk Nybegynder
19. juni 2009 - 22:33 #3
b-and
Det her vi prøvet, men det ser ikke ud som om det hjelper. De har nu også selv ønske det. da de er træt af at det hele tid skal have den hend til mig og have den lavet.