Avatar billede janelarsen Nybegynder
11. juni 2009 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pc'en lukker ned

Hejsa

Har et stort problem som jeg ikke lige kan se løsningen på
Jeg har en pc som lukker ned efter ca 1 minut

Det jeg har prøvet
Skiftet til nyt bundkort
Skiftet strømforsyning
Skiftet cpu
Prøvet med en ram adgangen
Prøvet anden harddisk

Nogen som har nogle forslag
Jeg tænkte selv på om det kunne være fejlstrøm i chassiet.
Avatar billede janelarsen Nybegynder
11. juni 2009 - 10:44 #1
Glemte lige at skrive at den når ikke til at starte windows op
Avatar billede drenriza Nybegynder
11. juni 2009 - 12:10 #2
Har du tjekker om din cpu bliver for varm under opstart?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 14:40 #3
Jeg havde samme problem med en computer jeg selv samlede fra dele jeg købte hos foskellige forhandlere.

Den startede op, men kun for at slukke med det samme.

Jeg fik skiftet cpu'en, men uden held. Jeg fik sendt bundkortet retur og fik det tilbage med besked om at det virkede fint.

Jeg prøvede et hav af andre ting, lige indtil alle muligheder var udtømte.

Så testede jeg med en anden cpu-blæser og så virkede det hele.
Den blæser jeg havde købt til den nye computer, skulle ud fra specs kunne trække, men den var åbenbart en smule defekt, eller hvad ved jeg.

Det er måske nok det sidste sted man kigger - kan jeg også se ud fra din egen liste over fejlfindingsmuligheder, men prøv med en anden blæser, da det kan være at den ikke køler cpu'en godt nok.
Avatar billede janelarsen Nybegynder
11. juni 2009 - 18:32 #4
hej begge i havde sådan så begge ret . så jeg vil meget give jer 100 point hver hvordan er det så jeg gør det?
mange tak skal i have. fandt en anden cpu blæser og det gjorde arbejdet. lækkert vil jeg sige.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 20:16 #5
Jamen så skal du bare acceptere svarene her :-)
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 10:09 #6
Grimt