Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 07:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"intet signal"

Ja nu har jeg så det problem at nå jeg trykker på startknappen starter pcen med fuld knal i 2-3 sek og så går den ud.. efter yderligere et par sekunder tænder den så igen men på skærmen står der "intet signal"

Jeg har prøvet:
1: At tage ledning til skærm ud og sat det i (mange gange)
2: slukke pc, tage strøm fra, trykke 3 gang på tænd/sluk kanppen foran (for at resette bundkort) og så tænde igen

nogen forslag?

Har et andet spørgsmål igang herinde vedrørende den samme pc så derfor har jeg sat pointene højere end jeg plejer på dette spørgsmål i håb om hurtigere løsning da der jo ellers ikke er grund til at have den anden tråd igang:)
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 08:54 #1
Det kunne måske være strømforsyningen. Der er både 12 og 5 volt på sådan en, og nogen har flere strømkredse til 12 volt, og hvis en af dem er stået af, kan den virke som du beskriver.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 09:11 #2
Og så skal jeg have en ny strømforsyning eller?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 10:17 #3
Jeg låner en strømforsyning og tjekker om det er den der er noget i vejen med. men kan først låne den "nye" i eftermiddag så er der andre muligheder jeg kan prøve indtil da?
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 10:19 #4
Joh, altså hvis den er i stykker, og du vil bruge din pc, så skal du. :)

Men det er jo ikke nemt at sige med sikkerhed, men noget tyder på det. Prøv evt. om du kan låne dig frem til en at prøve med i første omgang.
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 10:20 #5
...hovsa, overlapning, men helt fint. Umiddelbart kan du jo prøve at pille stikkene ud og sæt dem i igen, et ad gangen, og se om der er noget der har siddet løst.
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 10:21 #6
Altså bare alle stik før du prøver, ellers tager det jo alt for lang tid. :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 18:01 #7
Nu har jeg prøvet at skifte alle stik inc. strømforsyning og det virker stadig ikke...
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 21:21 #8
Er det en ny pc, eller har den virket, og er der foretaget ændringer umiddelbart før problemet opstod?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 17:42 #9
Det er en gammel pc. Den har gjort den nogle få gange i løbet af nogle måneder og derfor skulle jeg kigge på den. Og den gjorde det så nogle gange i løbet af den første dag jeg havde den så jeg genistallerede den og så kørte den uden problemer et døgn. Da jeg skulle starte den igen ville den ikke mere. altså ihvertfald kun vise den besked med intet signal.
Også prøvede jeg at sætte andre ledninger og strømforsyning i og ej heller det virker

Så nej den er gammel. og nej den har gjort det et par gange før og ja den blev geninstalleret og så gik det helt galt efter et døgn ca. og der er ikke installeret andet end drivere
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2009 - 00:38 #10
Jeg prøver at se om jeg kan låne et andet bundkort og grafikkort ellers må jeg jo have fat i en ny brugt pc til min bror selvóm det er lidt træls at skal af med nogle penge når jeg bare ville spare HAM for det
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 12:37 #11
Og løsning er fundet. det var cpuén der blev var fordi den var beskidt. så har renset den+køler og nu funker den bare!