Avatar billede cskott Nybegynder
09. juni 2009 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i program

Hej

Jeg har Adobe Photoshop CS3. Jeg har det problem at når jeg vil åbne 2 vinduer i programmet lukker det ned med fejlen:

Appname: photoshop.exe
Mod/ver: 5.1.2600.5755
AppVer: 10.0.1.0
Offset: 0001b21a
Modname: ntdll.dll

Hvad kan der være galt
Avatar billede justrace Novice
09. juni 2009 - 11:53 #1
Er det en lidt ældre 486'er eller er det en nyere pc? Lidt om hardwaren ville være rart, og om den altid har opført sig sådan med CS3, eller en nyligt opstået problem.
Avatar billede hcma Novice
09. juni 2009 - 16:42 #2
ntdll.dll  tyder på programfejl/hardwarefejl.
har du prøvet at geninstallere PS ?
har du checket dine ram ?
Sidder graffikkortet fast ?
og så det som justrace skriver ;o)
Avatar billede cskott Nybegynder
09. juni 2009 - 20:40 #3
Pc'en er omkring 1 år gammel.
Det er forholdsvis en kraftig maskine, da den er indkøbt til at bruge til grafisk arbejde.

Men jeg kan vende tilbage med de korrekte specifikationer.

Nej PS har ikke været geninstalleret.
Jeg har ikke tjekket ram.
Jeg kan tjekke grafikkort imorgen.

Jeg har bemærket at min outlook også kommer med fejl når jeg lukker dette ned.
Avatar billede hcma Novice
09. juni 2009 - 21:43 #4
check også lige dine ram
http://www.memtest86.com/
Avatar billede hcma Novice
09. juni 2009 - 21:46 #5
dette er hugget fra haverslev:
Har du mulighed for at køre med en ram blok af gangen?

ellers prøv og kør en MemTest på dine RAM.
Du kan hente den enten til CD eller diskette:

Til CD:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.iso.zip

Til diskette:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.floppy.zip

Sådan bruger du MemTest:

Hvis du kan bruge diskette:
For at køre MemTest skal du pakke den downloadede fil ud på HD'en. Derefter dobbeltkikker du på filen: install.bat.
Nu bliver der så oprettet en diskette, som du skal boote maskinen op på og så starter programmet MemTest automatisk.

Hvis du ikke har diskette drev, men kun et CD-drev:
Pak den downloadede fil ud på HD'en.
Åbn dit brænderprogram og vælg "Brænd image" og henvis til den *.iso-fil, du lige har hentet/gemt.
Brænd CD'en og lad pc`en boote op på CD'en.
Når MemTest er startet, så lad den køre, til den har kørt min. 2-3 fejlfrie gennemløb, så skulle dine RAM være ok.
Hvis der er fejl, så er dine RAM ikk ok og du skal have fat i nogle nye.
Du kan se antallet af gennemløb, dér hvor der står: "Pass".
Avatar billede cskott Nybegynder
09. juni 2009 - 21:52 #6
Jeg har faktisk en memtest cd liggende den vil jeg prøve at køre imorgen.

Tak for hjælpen jeg vender tilbage.
Avatar billede cskott Nybegynder
12. juni 2009 - 23:46 #7
Hej

Det viste sig at være en pdf printerdriver der kunne drille photoshop så det kørte optimalt.
Underligt jeg fatter det ikke. Men nu virker det.
Avatar billede cskott Nybegynder
24. juni 2009 - 22:37 #8
Lukker Spørgsmål