Avatar billede nopper Praktikant
05. juni 2009 - 15:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vise alle oplysninger via input felt fra mysql

jeg er ikke helt klar om dette er et mysql spørgsmål men jeg håber det.

Jeg har en database med følgende felter:
nr.-navn-by-andet-felt1-felt2-total.
Nu ønsker jeg på en php side at vise navn-by-andet automatisk når jeg vælger nr. i en listbox. Jeg skal bruge det til indskrivning af resutater i felt1 ogsenere felt.Det vil sige min edit side kommer til at se sådan ud.
Dato felt
nr. i listbox
navn automatisk
by automatisk
andet automatisk
inputfelt til felt1
inputfelt til felt2
indksriv data fra button knap.
Er der nogen der kan hjælpe evt. med en henvisning til en side, hvor jeg stufere det nærmere.
Avatar billede zynzz Praktikant
05. juni 2009 - 15:43 #1
Sikkert noget ajax du mangler prøv at se: http://w3schools.com/ajax/ajax_example_suggest.asp
Avatar billede nopper Praktikant
05. juni 2009 - 17:02 #2
Jeg kan ikke finde noget jeg bruge der.Det hele skal ligge i en form, som jeg kan sende det til mysql.

.
Avatar billede zynzz Praktikant
07. juni 2009 - 09:27 #3
dvs. du vil hente alle oplysningerne fra mysql og indsætte dem i en form som du så kan ændre og så gemme informationen i mysql igen ?
Avatar billede nopper Praktikant
07. juni 2009 - 11:32 #4
ja,det er korrekt.
Avatar billede zynzz Praktikant
08. juni 2009 - 20:17 #5
Du kan læse om det på:

http://w3schools.com/php/php_mysql_update.asp

Hvis ikke dette hjælper kan jeg lave et eksempel til dig, forklar lidt nærmere hvad du mener med listbox.. :)
Avatar billede nopper Praktikant
08. juni 2009 - 22:16 #6
Ja, den kender jeg godt, men ulempen ved den er, at man kan rette alle oplysniger. stam oplysninger må ikke kunne rettes.

Det jeg meder er, at når jeg vælger medlem nr. 5 i en listbox skal alle de faste oplysninger komme frem og nu kan jeg så vælge at tilføje runde_1 point for alle fremmødte medlemmer. Senere på aftenen, når runde 2 er færdig indskriver jeg point for anden runde. Jeg har så en rutine, som automatisk lægger runde 1 og runde 2 sammen. jeg kan herefter uddele præmier til de 6 eller syv bedste for hele aftenen.

eks:
Medlem nr.  Navn      by        1. runde 2. runde  Total
medlem nr.2 john hansen Odense      200p.    300p.  500p.

Jeg håber denne forklaring kan bruges
Avatar billede zynzz Praktikant
09. juni 2009 - 18:39 #7
Har du evt. msn messenger så kan jeg hjælpe dig der?, en del nemmere...

Og du kan forklare lidt nærmere evt. vise hvad du har...

Skriv privat besked med info...
Avatar billede nopper Praktikant
09. juni 2009 - 19:21 #8
Ja, det har jeg, men jeg er på vej ud af døren. Jeg kontakter dig imorgen.
Avatar billede nopper Praktikant
14. juni 2009 - 07:22 #9
zynzz. Smid et svar.
Avatar billede zynzz Praktikant
14. juni 2009 - 16:11 #10
svar