Avatar billede overgreat Forsker
05. juni 2009 - 09:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevflette i forhold til rækker og ikke kolonner

Hej alle

Når jeg brevfletter sker det altid ud fra kolonner.

Har man mulighed for at trække fra rækker i excel...

Dvs overskrifter/feltnavne står i samme kolonne?

f.x. alle feltnavne i kolonne A og data i kolonne B,C... osv.

På forhånd tak.
Avatar billede be_nice Juniormester
05. juni 2009 - 10:01 #1
Mig bekendt er det ikke muligt - flg. er sakset fra Word hjælp:
"Første række i tabellen skal indeholde kolonnenavne, mens de øvrige rækker skal indeholde data."
I øvrigt kan jeg heller ikke se formålet med at have data i rækker i stedet for kolonner - man må formode at du har flere data end du har datatyper, og dermed giver det et bedre overblik når du har data i kolonner (hvis du spørger mig)
/Be_Nice
Avatar billede overgreat Forsker
05. juni 2009 - 10:03 #2
Det er helt ok.

Jeg har nogle tilbudsinformationer jeg hurtigere kan taste ind, hvis de lå under hinanden.... så kunne jeg taste enter, hver gang jeg skulle til nyt felt...

Men tak for meldingen.

giver du et svar.
Avatar billede be_nice Juniormester
05. juni 2009 - 10:11 #3
Kommer her - jeg forstår ikke helt din sidste bemærkning om at du hurtigere kan taste ind hvis data står under hinanden!
Hvis du bruger TAB springer du et felt til højre, mens et efterfølgende ENTER springer tilbage til den kolonne du trykkede TAB fra - i øvrigt kan du jo også indstille ENTER til at skifte NED - OP - HØJRE - VENSTRE som du lyster.
/Be_Nice