Avatar billede verakso Nybegynder
04. juni 2009 - 11:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til at finde min stavefejl....

I en access db, kalder en form (a), der igen kalder en forespørgsel (b), der også kalder en forespørgsel (c).

Jeg har tjekket forespørgsel b & c, og de fungerer efter hensigten, men når jeg kalder form (a), bliver jeg også promptet for et input compnayname
http://www.myupload.dk/showfile/r244343e8ed4.jpg
Klart et sdave fejl, men jeg kan ikke finde nogen forekomst i formularen a der hedder compnayname, har ellers været hele formen igennem
http://www.myupload.dk/showfile/r244346a23b9.jpg
men jeg kan simpelthen ikke finde hvor der kan stå compnayname i stedet for companyname.

Er der en måde at søge Access igennem på, måske v.hj.a. 3-parts programmer?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 11:53 #1
har du en underformular?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 11:57 #2
kig efter sdave fejl i forespørgslen:  qryManglnede_annoncering
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 12:05 #3
eller har du defineret et parameter?
Avatar billede verakso Nybegynder
04. juni 2009 - 12:12 #4
Min formular ser sådan her ud:
http://www.myupload.dk/showfile/244351fae19.PNG/

Jeg mener ikke at fejlen ligger i de underliggende queries, da jeg som skrevet, har testet dem, uden at fejlen opstår.

qryManglnede_annoncering ser således ud:
SELECT tblForhandlere_master.district, tblForhandlere_master.companyname, qryCountOfCompanyname_adbuilderoutput.CountOfcompanyname
FROM tblForhandlere_master LEFT JOIN qryCountOfCompanyname_adbuilderoutput ON tblForhandlere_master.companyname=qryCountOfCompanyname_adbuilderoutput.companyname
GROUP BY tblForhandlere_master.district, tblForhandlere_master.companyname, qryCountOfCompanyname_adbuilderoutput.CountOfcompanyname
HAVING (((qryCountOfCompanyname_adbuilderoutput.CountOfcompanyname) Is Null));

Og qryCountOfCompanynameser således ud:
SELECT [adbuilder output].companyname, Count([adbuilder output].companyname) AS CountOfcompanyname, [adbuilder output].logdate, [adbuilder output].insertdate
FROM [adbuilder output]
GROUP BY [adbuilder output].companyname, [adbuilder output].logdate, [adbuilder output].insertdate
HAVING ((([adbuilder output].logdate)>=[Fra dato] And ([adbuilder output].logdate)<=[Til dato]));

Jeg mener stadigt at fejlen må ligge et sted i formen, men hvor?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 12:25 #5
Hvis du kan køre dem uden at de spørger efter compnayname, så er problemet ikke i forespørgslen!~)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 12:26 #6
forespørgslerne!~)
Avatar billede verakso Nybegynder
04. juni 2009 - 12:29 #7
Nemlig - my point exactly.

Men er der ikke slags "behind the gui code scene stuff" i Access?

Det er rimeligt træls ikke at kunne finde den fejl i formularen.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 12:35 #8
Så må det ligge på formen ved f.eks. filter, SorterEfter, underformular eller måske kalder din form noget kode eller du aktiverer en dlookup eller andet, som skal bruge en parameter!~)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 12:39 #9
verakso:Men er der ikke slags "behind the gui code scene stuff" i Access?

søg på 'compnayname'i den wordfil der kan dannes vha. menulinien->funktioner->analyser->marker alt i alle faner->vis som wordfil tool button
Avatar billede verakso Nybegynder
04. juni 2009 - 12:51 #10
Att ellebe og spg

Smid et svar begge, så kan i dele point.

Fejlen lå i den sortering der var sat op på rapporten på district.
Den skulle sortere efter et udtryk, og der er ikke ekstra point for at gætte hvad det var....

Men i hjalp begge på vej, so kudos to thoose who deserves it..
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 13:23 #11
!~)